Inflacija je ove godine u Hrvatskoj pogodila gotovo sve. No, najveći doprinos inflaciji bio je rast cijena hrane, što su građani i najviše osjetili.
Uspoređujući tako situaciju sa studenim 2020. godine, prema podacima GfK Centra za istraživanje tržišta, koji svakodnevno prati kupnje hrvatskih kućanstava, najveći je porast cijena od čak 41 posto zabilježen kod suncokretova ulja. No, i druga ulja i masnoće prate ovaj trend, pa je tako primjerice cijena maslinova ulja rasla za 14 posto, svinjske masti 12 posto i maslaca za 17 posto, prenosi N1.
Odmah iza ulja, na drugom i trećem mjestu porasta cijena nalaze se tonik s 21 posto, i 100%-ni voćni sok s rastom cijena od 20 posto.
Rast cijena brašna, soli, mlijeka...
Uz ulja i maslac, na listi top 40 kategorija po rastu cijena, od esencijalnih kategorija nalaze se i brašno, sol, svježe i trajno mlijeko, biljno mlijeko, svježa riba, šećer i turska kava.
Od ugađajućih kategorija na listi su uz spomenuti tonik i kapučino, delikatesna riba, vino, kolači i torte, premium pivo, čokolada, bomboni, chilled snack, keksi, slani štapići i pereci.
U čak 10 od ovih 40 kategorija rast cijena nije praćen rastom vrijednosti, javlja GfK.