Grupa Podravka objavila je nerevidirane rezultate za prvo
polugodište ove godine. Neto dobit Grupe iznosila je 161,6
milijuna kuna što predstavlja rast od 15,4 posto u odnosu na
usporedno razdoblje godinu ranije. Rast prodaje organskog
asortimana uz istovremenu kontrolu operativnih troškova
rezultiralo je s rastom profitabilnosti, priopćili su iz
kompanije.
Prihodi od prodaje Grupe Podravka porasli su za 105,8 milijuna kuna te su iznosili 2.245,3 milijuna kuna što predstavlja rast od 4,9 posto u odnosu na godinu ranije. Na kretanje prihoda od prodaje utjecao je rast oba poslovna segmenta, Prehrane i Farmaceutike.
Podravka, tvornica
"Unatoč brojnim negativnim utjecajima na ukupno gospodarstvo
uzrokovanim bolesti COVID-19, uspjeli smo brzom transformacijom
poslovanja odgovoriti na razne izazove te ostvariti rezultate na
koje svi zajedno moramo biti ponosni. Razdoblje koje je pred nama
biti će vrlo zahtjevno i izazovno, međutim vjerujemo kako ćemo
unatoč tome nastaviti s pozitivnim razvojem našeg
poslovanja", naglasio je Marin Pucar,
predsjednik Uprave Podravke prilikom objave rezultata
poslovanja.
Segment Prehrane ostvario je 1.755,0 milijuna kuna prihoda od
prodaje što predstavlja povećanje od 70,7 milijuna kuna u odnosu
na prethodnu godinu. U okviru navedenog segmenta gotovo svi
poslovni programi ostvarili su rast prihoda od prodaje te je
ostvaren rast vlastitih brendova za 6,2 posto odnosno za 97,9
milijuna kuna. Najveći rast u iznosu od 45,2 milijuna kuna
ostvaren je kod poslovnog programa Kulinarstvo te kod poslovnog
programa Mesni proizvodi, jela i namazi u iznosu od 21,6 milijuna
kuna. Kod poslovnog programa Riba zabilježen je rast prihoda od
prodaje u iznosu od 14 milijuna kuna, kod poslovnog programa
Dječja hrana, slastice i snack 12,1 milijun kuna dok je poslovni
program Podravka hrana ostvario rast za 6,9 milijuna kuna u
odnosu na usporedno razdoblje godinu ranije. Poslovni program
Žito i Lagris zadržao je prihode od prodaje na razini prošle
godine najveći dijelom zbog negativnog utjecaja od kretanja
prihoda u kategoriji svježih pekarskih proizvoda, primarno na
tržištu Slovenije i Italije.
Drugi segment Grupe Podravka, Farmaceutika ostvarila je 490,3 milijuna kuna prihoda od prodaje što predstavlja rast od 35,1 milijuna kuna u odnosu na godinu ranije. U navedenom segmentu, kategorija Bezreceptni program ostvarila je rast prihoda od prodaje u iznosu od 12,2 milijuna kuna dok je kategorija Lijekovi na recept zabilježila rast prihoda od prodaje u iznosu od 8,5 milijuna kuna u odnosu na usporedno razdoblje.
Kada je riječ o ostvarenju prihoda od prodaje Grupe Podravka po regijama, najveći rast u iznosu od 68,5 milijuna kuna zabilježen je u Adria regiji, potom u regiji Centralna Europa u iznosu od 30,4 milijuna kuna te regiji Istočna Europa u iznosu od 5,6 milijuna kuna dok je regija Zapadna Europa i prekooceanske zemlje ostvarila 3,6 milijuna kuna rasta prihoda od prodaje u odnosu na godinu ranije.
Grupa Podravka je unatoč brojnim negativnim utjecajima bolesti COVID-19 na poslovanje (rast cijena sirovina i ambalaže, rast cijena usluga prijevoza te otežani uvjeti isporuke proizvoda, utjecaj tečajnih razlika, izraženija kompleksnost poslovanja u gastro segmentu i sl.) uspjela sačuvati i nastaviti s pozitivnim trendovima poslovanja u odnosu na prethodno usporedno razdoblje, što još jednom potvrđuje činjenicu o sposobnosti kompanije za prilagodbom poslovanja i u ovakvim nepredviđenim, izvanrednim situacijama. Kada je riječ o procjeni utjecaja budućih trendova na cjelokupno poslovanje Grupe Podravka u 2020. godini u ovome trenutku vrlo teško je procijeniti, s obzirom na nepoznanicu razvoja situacije proglašene pandemije. U svakom slučaju, kompanija će biti spremna odgovoriti na razne izazove koji je moguće očekuju u narednom razdoblju, priopćili su iz te kompanije.