KREĆE NOVI KORONA REŽIM U ŠKOLAMA / Ministar objasnio kako će to sve skupa izgledati: 'Nitko nikoga ni na šta ne prisiljava'

'Sva djeca koja se testiraju ili ne testiraju, idu u školu. Razlika je u tome što ako takvo dijete dođe u kontakt s nekim tko je obolio ili je zarazan, ide u samoizolaciju dok drugi ne idu'. kazao je ministar obrazovanja

13.2.2022.
22:08
VOYO logo

Prije sutrašnjeg odlaska na nastavu brzo testiranje na covid-19 može, ako želi, učiniti više od 400 tisuća učenika. Uoči početka samotestiranja učneika, o tome su u RTL-u Danas govorili ministar obrazovanja Radovan Fuchs i predsjednik Školskog sindikata Preporod Željko Stipić.

Govoreći o tome koliko bi moglo biti učenika koji se neće samotestirati, ministar Fuchs je rekao da podatke očekuje iz škola u ponedjeljak ili utorak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
HZJZ OBJAVIO NOVE PREPORUKE /

Idući tjedan kreće masovno testiranje učenika, ovako će to izgledati

Image
HZJZ OBJAVIO NOVE PREPORUKE /

Idući tjedan kreće masovno testiranje učenika, ovako će to izgledati

'Testiranje je potpuno dobrovoljno'

'Neće biti velikih problema ako bude velik broj djece koja se neće samotestirati, ali prema nekih preliminarnim informacijama ne očekujemo preveliki broj. Sva djeca koja se testiraju ili ne testiraju, idu u školu. Razlika je u tome što ako takvo dijete dođe u kontakt s nekim tko je obolio ili je zarazan, ide u samoizolaciju dok drugi ne idu. Stvar je potpuno dobrovoljna i nitko nikoga ni na što ne prisiljava“, kazao je Fuchs.

Stipić smatra da je mjera dobra, ali da ju je trebalo donijeti ranije. Ipakl smatra da je reviše onih koji se sa strane upliću u priču sa samotestiranjem učenika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Ako ta mjera poluči ono što se ističe kao njezin cilj, a to je da nam što više učenika pohađa nastavu uživo i ako ona nije previše rizična, onda ne bi trebalo biti kritika. Što se tiče učitelja, vidjet ćemo u kojoj mjeri će oni biti involvirani u provedbu te mjere. Za sada ništa ne upućuje da će to biti preko neke mjere“, kazao je Stipić.

'Samoizolacije strahovito štete obrazovnom procesu'

Uvođenje ove mjere daje naslutiti da je pandemija pri kraju pa se spomine i ukdanje obaveze nošenja maski u školama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Kad govorimo o obrazovnom sustavu, samoizolacije strahovito štete obrazovnom procesu, a onih učenika koji su bili u samoizolaciji imamo daleko više nego samih oboljelih. Upravo zbog toga, da ne bi patio obrazovni proces, mislimo da je ovo dobro. Vratit ćemo ih sve u škole i nadamo se da će ih biti čim manje“, objasnio je ministar Fuchs.

Školski su sindikati postavili pitanje zašto se ne uvode testovi na slinu koji su beskontaktni. Ministar Fuchs smatra da se sindikati bave pitanjima koja nisu u njihovoj nadležnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Nismo se odlučili zate testove jer ih nije bilo dovoljno na tržištu. Ne možete jednima dati da se testiraju iz sline, a drugima iz nosa. Nećemo raditi razliku. Da smo sa svjetskog tržišta mogli nabaviti sve potrebne testove iz sline, u dovoljno kratkom roku i u dovoljnoj količini, vjerujem da bismo išli na njih“, odgovorio je ministar.

Nakon dvije godine rupe u znanju su ogromne

Postavlja se i pitanje kako pokriti rupe u znanju učenika koje je izazvala epidemija. Stipić kaže da je to pitanje svih pitanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Dvije godine imamo izvanredno stanje u obrazovanju. Ono oko čega se svi možemo složiti je da su sigurno, svi naši učenici, dobili manje od onoga što je potrebno. Da smo taj problem imali tri mjeseca, to bi već bio problem, ali kada imate dvije godine, onda imate veliki problem. U svim europskim zemljama se tom problemu nekako pokušava doskočiti. Nažalost u Hrvatskoj se ništa ne poduzima'', kazao je Stipić.

U tom smislu, sindikat Preporod je, kaže, predložio da se promijeni status dopunske nastave od statusa koji ima sada u školama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kad pandemija prođe - besplatne instrukcije u školama

„Dopunska nastava postoji, ona se primjenjuje. Ono što smo radili tijekom ovog izvanrednog stanja jest da smo prva tri mjeseca tražili je da nastavnici pokušaju utvrditi, donekle individualno, koje su to rupe u znanju njihovih učenika. Oni ipak to najbolje znaju. Neko generalno testiranje na razini RH je teško provedivo. Mi sada idemo u ova testiranja nacionalnih ispita koja će nam dati neki uvid. Da zaostajanja ima - ima. Nisu svi učenici jednako zaostali, neki više, neki manje. Nakon što smo malo relaksirali mjere, prošle smo godine dozvolili tu dodatnu i dopunsku nastavu, koja funkcionira tako da sudjeluje više učenika iz različitih razreda, što ranije nije bilo moguće zbog epidemioloških mjera', kazao je Fuchs.

Rekao je i da se, kad pandemija prođe, može razgovarati o besplatnim instrukcijama u sklopu škola.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo