Nakon curenja plina u unajmljenoj kući u Resniku otrovano je sedmero državljana BiH, koji su u Hrvatsku došli kako bi radili. Nažalost, jedna osoba je preminula, a iz zagrebačke policije su podsjetili građane da servisiraju plinska trošila i da to rade kod ovlaštenih servisera, radi veće sigurnosti.
Poražavajuća činjenica da je u Hrvatskoj neispravno 70 posto dimnjaka, a plinoserviser Neno Kuzman pojasnio je što vlasnici bojlera moraju činiti kako bi bili sigurni. "Ako se financijski ne mogu upustiti u ugradnju novih dimnjaka i bojlera, potrebno je stare redovito servisirati, ali i paziti tko taj servis obavlja. Bojlere je bitno servisirati, minimalno jedanput svake dvije godine. Bojler treba biti na ispravnom mjestu, mora biti ispravno montiran i mora imati dovoljno zraka za sagorijevanje", rekao je Kuzman za Dnevnik Nove TV.
'Ljudi misle da je sve ok kada je bojler zatvoren bijelim poklopcem'
Dodao je kako je najčešći problem zatvaranje prozora i vrata PVC stolarijom koja ne propušta zbog čega uređaj ne može dobro sagorijevati. "Svako loše sagorijevanje multiplicira ugljični monoksid. Bojleri su šuplji. Ljudi misle da je sve ok kada je bojler zatvoren bijelim poklopcem. Plinski bojler je potpuno otvoren kada nema poklopac. Svi dimni plinovi koje dimnjak nije uspio povući onda ostaju u prostoriji. Građani primijete i da bojler ima smeđu fleku jer je izgorio lak zbog temperature i dimnih plinova koji nisu izašli u dimnjak, već su grijali poklopac", upozorio je Kuzman.
Također je napomenuo kako je tržište bojlera u Hrvatskoj neregulirano te da ćemo "taj ceh platiti". "Neregulirana je nabava plinskih uređaja. Mi smo jedina oaza gdje se bojler može nabaviti gdje god, bilo kako i onda nema nikakve kontrole. Svugdje je to regulirano, ali ne i kod nas. Može se dogoditi zlo, jer nema nikakve kontrole, tko je montirao, kako i gdje", rekao je Neno Kuzman.