Petrol je objavio priopćenje u kojem je rekao kako ministar Davor Filipović u jučerašnjim izjavama govorio neistinu, odnosno da je lagao o maržama i poslovanju Petrola.
"U srijedu, 28. prosinca 2022. godine, održan je sastanak uprave tvrtke Petrol, d.o.o., iz Zagreba s ministrom gospodarstva i održivog razvoja u Vladi Republike Hrvatske, Davorom Filipovićem. Nakon sastanka ministar je dao izjavu za javnost u kojoj su iznesene neke netočne tvrdnje koje su objavili brojni mediji u Hrvatskoj i Sloveniji, a od Petrola d.d. zahtijevaju objašnjenje.
Marža iznosi 0,65 kuna po litri goriva
- Ministar je u izjavi rekao da su regulirane marže pri izračunu cijena naftnih derivata u Hrvatskoj približno iste kao u Sloveniji, te da u Petrolu žele da bude oko jedne kune (0,13 eura po litri), a trenutno su 0,75 kuna (0,10 eura po litri).
Odgovor Petrol d.d. Ljubljana: Regulacija marži u Republici Sloveniji i Republici Hrvatskoj nije na istoj razini i nije usporediva.
S važećim državnim propisom, marža određena u Hrvatskoj niža je od marže koja je regulirana važećim državnim propisom uredbe o prodaji naftnih derivata u Sloveniji.
Marža u Hrvatskoj trenutno iznosi 0,65 kuna (0,086 EUR) po litri goriva. U formuli koju određuje slovenska uredba, uključen je i djelomični trošak umješavanja biokomponente. U Hrvatskoj taj trošak nije uključen i pokriva se neposredno iz marže.
U slučaju da tvrtka slijedi formulu utvrđenu propisom, a biokomponente ne umješava u gorivo, na temelju propisa koji zahtijevaju ispunjavanje obveza iz područja obnovljivih izvora energije u prometu, može biti kažnjena. Samo iz ovog naslova marža pada na 0,61 kn (0,081 EUR) po litri dizelskog goriva, što ne omogućuje pokrivanje troškova i održivo poslovanje.
Regulatorna ograničenja u Sloveniji i Hrvatskoj značajno se razlikuju
S obzirom da su nabavni uvjeti za 2023. u odnosu na 2022. godinu znatno lošiji zbog pooštrenih uvjeta nabave na tržištu naftnih derivata zbog embarga na naftne derivate ruskog podrijetla, marža čak i da se popne na 0,75 kuna (0,10 eura) po litri, ne bi bila dostatna.
U Sloveniji se cijene goriva na autocestama slobodno formiraju, dok je marža izvan autocesta ograničena na 0,0983 eura po litri dizelskog goriva. Stoga se regulatorna ograničenja u Sloveniji i Hrvatskoj značajno razlikuju.
Trenutne regulatorne mjere u području prometa goriva nesrazmjerne su okolnostima za regulaciju cijena naftnih derivata, jer su cijene naftnih derivata opet na istoj razini kao prije početka rata u Ukrajini.
2. U prvih devet mjeseci, prema ministrovim riječima, Petrol je ostvario oko 100 milijuna eura dobiti, "što dokazuje da nisu u tako ozbiljnim problemima".
Odgovor Petrol d.d. Ljubljana:
Podaci o poslovanju koje ministar iznosi nisu točni. Grupa Petrol u Hrvatskoj (podaci se odnose na Petrol d.o.o. Zagreb uključujući tvrtku Crodux Derivati dva d.o.o., koji je početkom studenoga 2022. godine pripojen Petrolu d.o.o.) je ostvario gubitak od 3,5 milijuna eura u prvih devet mjeseci 2022. (prilagođeni bruto poslovni rezultat iznosio je 88,77 milijuna eura, a EBITDA 23,18 milijuna eura)."