Na Pelješkom mostu ugrađen je asfalt i oprema te je danas počelo probno opterećenje mosta zbog čega je na gradilište stigao 21 kamion težine do 40 tona.
Iz Hrvatskih cesta su nam otkrili detalje ove operacije, ali i odgovorili otkrili da će most biti pušten na ljeto. Objavljujemo i snimku s Pelješkom mosta koju su nam ustupile Hrvatske ceste kao i snimku Pelješkom mosta snimljenu dronom.
"Po završetku ugradnje asfalta i opreme Pelješkog mosta u vidu zaštitnih ograda i opreme unutar rasponske konstrukcije, ostvareni su uvjeti za probno opterećenje mosta", odgovorili su nam jučer iz Hrvatskih cesta i dodali kako je to probno opterećenje počelo jučer.
"Za tu priliku na gradilište je stigao 21 kamion težine do 40 tona kojima će se provoditi ispitivanje u suradnji s kolegama s Građevinskog fakulteta u Zagrebu. Probno opterećenje provodi se na ciljanim točkama konstrukcije u pokretu brzinama 20/40/60 km/h te pri naglom kočenju", stoji u odgovoru Hrvatskih cesta.
"Cilj ispitivanja je pokazati da li je ponašanje konstrukcije uslijed pokretnog i nepokretnog opterećenja u skladu s projektiranim vrijednostima. Za potrebe ispitivanja koristiti će se postojeći sustav monitoringa u vidu senzora već ranije ugrađenih u most te s dodatnim kontrolnim senzorima od fakulteta", objašnjavaju iz Hrvatskih cesta.
Kako napreduju radovi na pristupnim cestama?
Doznali smo detalje i kako napreduju radovi na pristupnim cestama.
"U srijedu je izvršen iskrcaj dizalice Manitowoc kapaciteta 750 tona, sa barže na operativnu obalu budućeg mosta Ston. Ista će se koristiti za podizanje i montažu 6 segmenata čelične rasponske konstrukcije mosta Ston dugog 485 metara koji spaja direktno dva tunela na stonskoj obilaznici", ističu iz Hrvatskih cesta.
"Sada, nakon iskrcaja dizalice i potporne skele za pridržavanje segmenata konstrukcije do okrupnjavanja-zavarivanja, barža se vraća u Split po prva dva segmenta te ih doprema na gradilište početkom idućeg tjedna. U prvoj isporuci nalazi se ujedno i najduži segment mosta, segment A dug 93 metra i težak 330 tona. Sveukupno su planirane tri isporuke segmenata, a sama montaža završila bi se do kraja ožujka nakon čega slijedi betoniranje kolničke ploče, ujedno i najduljih radova na mostu.
Most Ston je dug 485 metara, a njegova je specifičnost što će iznad stonskog zaljeva povezivati dva tunela - Polakovica koji je dug 1242 metra i Supavu dužine 1290 metara. Most ima pet stupova i dva upornjaka, a bit će visok 40 metara.
Dolaskom opreme i čeličnih segmenata nosive konstrukcije na gradilište mosta Ston riješio se problem njihove dopreme koji je nastao zbog poteškoća u osiguranju specijalne barže s obzirom da je more na tom dijelu izrazito plitko", objašnjavaju iz Hrvatskih cesta.
Pelješki most bit će pušten na ljeto, a stonska obilaznica do kraja 2022.
"Bitno je naglasiti da su radovi na montaži počeli već u jesen prošle godine kada se započelo raditi na ostvarivanju svih uvjeta za izvođenje preostalih radova na gradilištu i dolazak segmenata. Isto tako, bilo je jako puno radova i oko operativne obale, zatim oko temelja za privremene skele i omogućavanja uvjeta da barža dođe na samo gradilište. U sklopu radova montaže na izradi operativnih obala i temelja za privremene oslonce, sklapani su i privremeni oslonci za prihvat nosača na stupovima.
Na ljeto će u promet biti pušten Pelješki most i cijela dionica pristupnih cesta koje gradi Strabag te dio dionice koju radi Avax, izuzev stonske obilaznice koje je dio i most Ston.
Stonska obilaznica će biti gotova na jesen, najkasnije do kraja 2022.", zaključuju u odgovoru iz Hrvatskih cesta.