Nediljko Venuti iz Zadra zaista jest krajem prosinca otišao u Hercegovinu, nedugo nakon što je kupio novi mobitel Nokia C6. Mobitelom je uputio samo nekoliko poziva i SMS-ova, ali kad se vratio nakon dočeka Nove godine u Zadar, dobio je račun u kojem je pisalo da je od 23. prosinca do 1. siječnja potrošio 15 tisuća kuna na internetske usluge u roamingu.
"Nikakav internet preko mobitela nisam koristio, niti skidao bilo kakve sadržaje. U izlistu računa pisalo je da sam za dva dana u prosincu imao 3.800 kuna internetskih usluga, a od 30. prosinca do 1. siječnja još 12 tisuća kuna. Prema navedenim vremenima korištenja sadržaja ispada da ih je mobitel skidao i kad je bio ugašen. Teleoperator mi je kazao da se nitko nije mogao prikačiti na mobitel i da su veliki troškovi nastali zbog korištenja internetskih usluga u roamingu. Razgovore ću platiti i to nije sporno, ali ja te druge usluge nisam koristio, ništa nisam skidao, niti koristio internet, a kako bih to dokazao, ugasio sam mobitel i spreman sam ga dati na vještačenje. Navodno se on može aktivirati i kad je isključen, tražiti nadogradnje za softver i slično", kazao je Venuti za Slobodnu Dalmaciju.
U zadnje vrijeme veći broj ovakvih slučajeva
Predsjednik Udruge Zadarski potrošač Zoran Knežević je potvrdio da u zadnje vrijeme učestalo imaju takvih slučajeva.
"U zadnjih desetak dana javilo nam se dosta potrošača sa sličnim problemima, velikim troškovima za mobitel zbog internetskih usluga u roamingu. Želio bih upozoriti potrošače da paze na to kada prelaze granicu jer su internetske usluge u roamingu vrlo skupe - gigabajt takvog prometa u BiH stoji 60 tisuća kuna. Korisnik to ne primijeti, a kada dođe račun, nastanu problemi", kazao je Knežević.
Slučaj vjerojatno ide na sud
U zadnjih par slučajeva koji su im prijavljeni riječ je bila u pravilu o tzv. pametnim telefonima "koji neprestano skidaju nekakve informacije s interneta, traže GPS poziciju, instaliraju nadogradnje softvera i slično", objasnio je Knežević.
"Najbolje je te opcije isključiti kada se putuje izvan Hrvatske, a ako to korisnici ne znaju, isključiti mobitel. I teleoperatori bi morali bolje upozoriti korisnike svojih usluga što ih čeka budu li koristili takve mogućnosti u roamingu", kazao je Knežević, dodajući kako su Venutiju ponudili pravnu pomoć svoje službe jer bi, prema svemu sudeći, ovaj spor mogao završiti na sudu.