U RTL-u Danas razgovarali smo s novim šefom Hrvatske turističke zajednice Kristijanom Staničićem, što je bio i njegov prvi televizijski intervju otkako je preuzeo ovu funkciju.
Koliko se turista danas odmara u Hrvatskoj?
"Prema zadnjim podacima, preko milijun gostiju se danas odmara u Hrvatskoj".
Ako je ovakav srpanj, što nas čeka u kolovozu?
"Srpanj ruši sve rekorde. Dostigli smo već 50 milijuna noćenja od početka godine. Ako je po toj logici očekivati, onda očekujem da ćemo ostvariti 100 milijuna noćenja. S obzirom da je kraj srpnja i da bilježimo dvoznamenkasti rast u dolascima i noćenjima, da će se taj trend nastaviti i u kolovozu. U kolovozu je tradicionalno najveći intenzitet dolazaka i boravka gostiju u našim smještajnim objektima. Očekujem da i kolovoz nastavimo u ovom trendu".
Rekorde rušimo iz godine u godinu. Koliko još imamo prostora za rast?
"U srpnju i kolovozu zasigurno ne mnogo. Ono što je naš cilj i što je mogućnost rasta je pred i post sezona. I to je cilj Turističke zajednice. Uskoro ćemo krenuti s izradom novog godišnjeg plana rada kako bismo dali naglasak na to. Prije svega, na poticanje avioprijevoza".
Javnost vas zna kao HDZ-ova kandidata za gradonačelnika Rijeke, cijelu ste karijeru u turizmu, vodili ste hotele i u Sloveniji. Što nam nedostaje?
"Jedan od ključnih zadataka bit će povezivanje sektora, sinergija u sustavu turističkih zajednica diljem Hrvatske s glavnim uredom. Trebamo sinergiju svih dionika u turističkom sektoru. Uz aktivnu promociju i u sljedećim godinama možemo očekivati da će Hrvatska biti bolje pozicionirana".
Traži se novi slogan - što je Hrvatska, obiteljska, party destinacija ili nešto treće?
"Ne bih rekao da tražimo novi slogan. Činjenica je da je Hrvatska imala slogan "Mediteran kakav je nekad bio" punih 15 godina i da je pozicinirao Hrvatsku na turističkoj karti svijeta. Pred nepune dvije godine odredili smo novi slogan "Hrvatska puna života". Mislim da treba pričekati još neko vrijeme i sagledati sve aspekte učinkovitosti tog slogana. Važno je da Hrvatska više nije prepoznata samo kao destinacija sunca i mora, već nudi niz raznolikosti, da ima kvalitetnu ponudu i proizvod".
Grčka zabranjuje grupama Britanaca dolazak - želi li ih Hrvatska?
"Mi smo otvoreni za sve, svi gosti su nam dragi i dobro došli. Svaka destinacija će se odrediti prema svojim promišljanjima u kom smislu i kom pravcu razvijati turistički proizvod. Važno je da uspostavimo komunikaciju svih dionika u turizmu".