nema preko reda /

'Pacijente treba odgojiti': Doktorice iz Osijeka natpisom doskočile problemu koji nas sve živcira

Image
Foto: Ilustracija / Davor Puklavec/PIXSELL

Doktorice su objasnile što "samo nešto" po što pacijenti dođu u ordinaciju znači za njihov rad

18.9.2018.
13:44
Ilustracija / Davor Puklavec/PIXSELL
VOYO logo

Dvije su liječnice u Domu zdravlja Osijek pokušale su doskočiti pacijentima koji unatoč natpisima "Molim ne kucati" na vratima ipak to naprave i traže "samo nešto". "U medicini ne postoji SAMO ovo ili SAMO ono.

Za svako SAMO treba sjesti i sačekati", piše na vratima dr. med. Jadranke Belaj i dr. med. Marice Raspudić Brekalo

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dr. Belaj je za Glas Slavonije ispričala kako ona i njezina medicinska sestra imaju liberalan pristup pa pacijente koji traže 'samo nešto' preko reda često i puste. Ipak, Bleja tvrdi kako to ne smeta samo pacijentima koji čekaju red, nego i liječnicima. 

Njezina kolegica, dr. Romana Bogojević objašnjava da se "samo nešto" po što pacijenti kratko dođu često oduži. Za izdavanje "samo" uputnice, potrebno je upisati pacijenta, otvoriti mu karton, provjeriti anamnezu i razlog dolaska, pa dr. Bogojević kaže takve pacijente obično zamoli da ipak pričekaju svoj red.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Dogodilo se da sam dala praznu uputnicu i rekla da su dobili što su tražili, pa neka ju ispišu sami. Inače, to ‘samo ovo ili ono‘ znači puno posla. Da bi pacijent dobio recept, moram ga pitati je li alergičan na neke lijekove te pregledati koje lijekove već koristi, zbog mogućih interakcija. 

Dogodilo se da traže uputnicu za MR koju je nemoguće napisati samo tako, nego je nužan prethodan pregled. Pacijente jednostavno, da tako kažem, treba odgojiti", kazala je za Glas Slavonije voditeljica Obiteljske medicine Doma zdravlja Osijek, dr. med. Nataša Stanišić.

Dodatni problem pak nastaje u ordinacijama u kojima se pacijenti unaprijed naručuju. Tako oni koji se iznenadno razbole teško dolaze na red kod svojeg liječnika obiteljske medicine jer nisu naručeni.

"Ako je riječ o uputnici za kontrolni pregled, nije u redu da pacijenti čekaju u redu. Druga je stvar prvi pregled, kada je potrebno vidjeti se s liječnikom. Smatram da bi općenito trebala biti bolja komuniakcija preko e-maila i da pacijenti trebaju komunicirati s liječnicima na taj način kad god je to moguće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Primjerice, mailom dogovorenu uputnicu za kontrolni pregled trebaju odmah preuzeti kod medicinske sestre, a ne čekati svoj red među naručenim pacijentima", kazala je Jasna Karačić iz Hrvatske udruge za zaštitu prava pacijenata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo