Hrvatski učenici ostvarili su ispodprosječne rezultate u sva tri ispitna područja na OECD-ovu istraživanju PISA za 2018. godinu - u čitalačkoj pismenosti su na 29., u matematičkoj 40., a u prirodoslovnoj na 36. mjestu.
Kao glavno ispitno područje ispitivala se čitalačka pismenost, dok su se matematička i prirodoslovna pismenost te sposobnost globalne kompetencije učenika ispitivale kao sporedna područja.
Na ukupnoj skali čitalačke pismenosti, osnovnu razinu čitalačke pismenosti (razina 2) nije dosegla petina hrvatskih učenika, odnosno svaki četvrti dječak i svaka sedma djevojčica. Na visokim razinama (razine 5 i 6) nalazi se 5 posto hrvatskih učenika, što je za oko 4 posto manje od prosjeka zemalja OECD-a.
- Stigli rezultati PISA testova, učenici se nisu proslavili, a Divjak poručila: 'To nije dobra vijest'
Hrvatska je ostvarila ispodprosječni rezultat od 464 boda te se nalazi na 40. mjestu u ukupnom poretku od 78 zemalja i u matematičkoj pismenosti. Ispodprosječni rezultat hrvatski učenici ostvarili su i u prirodoslovnoj pismenosti.
U nastavku pogledajte dokument Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja o PISA testu: