Generalni direktor Hrvatskih cesta Zoran Đuroković danas je izjavio kako je planirano da se u sljedećih pet godina izgradi sustav odvodnje voda s vrgoračkog područja vrijedan više od 100 milijun kuna koji će spriječiti poplave kao što su bile ovotjedne.
"Očekujemo da ćemo s više od 100 milijuna kuna riješiti problem, treba provesti studiju utjecaj na okoliš, izgraditi glavne projekte i konačno izgraditi novi hidrotehnički tunel. Realno je očekivati da će nam za to trebati pet godina", izjavio je Đuroković novinarima prilikom obilaska poplavljenog područja u Kokorićima pokraj Vrgorca.
Objasnio je kako će se završetkom izgradnje tog sustava situacija na vrgoračkom području uvijek moći držati pod kontrolom u sprječavanju poplava i tako omogućiti nesmetanu poljoprivrednu proizvodnju na tom području koja je, kako je naglasio, vrlo intenzivna i od koje mnogi u tom kraju žive.
Nedovoljan kapacitet
Đuroković je rekao da se na oko 200 četvornih kilometara slivnog područja Vrgorskog polja i polja Rastok slijevaju sve vode koje dotiču u to područje, a sadašnji tunel Krotuša nema dovoljno kapaciteta za odvodnju tih voda te je potrebno nadograditi kapacitete odvodnje.
"U ovom trenutku evakuacijski (odvodni) kapacitet ukupno iz Vrgorskog i Rastočkog polja iznosi oko 80 kubičnih metara u sekundi, a tek izgradnjom tunela Vrgorac 2 mi bismo to povećali za još 60 do 70 kubičnih metara u sekundi, odnosno kapacitet odvodnje bi bio oko 150 metra kubičnih metara u sekundi čime više ne bi svjedočili ovakvim poplavama", poručio je Đuroković.
Podsjetio je kako su Hrvatske vode u 2016. godini započeli s izradom studije koja se odnosi na povećanje odvodnih kapaciteta s vrgoračkog područja i ta je studija uz potporu sredstava Europske unije završena 2018. godine.
"Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja će nadalje poticati konačno rješenje, a to znači izgraditi još jedan dodatni tunel u dužini od gotovo četiri kilometra koji bi vode uputio prema jezeru Birina i tako bi povećali kapacitet (odvodnje)," rekao je Đuroković. Dodao je kako postoji već odabran model rješenja tog hidrotehničkog tunela.