Mandat novog ministra obrazovanja i znanosti Radovana Fuchsa počeo je u znaku intenzivnih priprema za organizaciju nastave od jeseni u školama i na fakultetima.
Kako doznaje Jutarnji list, već tijekom vikenda obavljeno je nekoliko konzultacija sa sudionicama u sustavu, a Fuchs sljedećih dana u razgovore na tu temu planira uključiti što širi krug ljudi, od predstavnika agencija u sustavu obrazovanja, središnjih logističkih računskih mreža, epidemiologa, Nacionalnog stožera civilne zaštite do predstavnika sindikata, ravnateljskih udruga, osnivača škola i ostalih.
Prioritet je povratak u klupe
"Prioritet je povratak svih učenika i studenata u učionice od nove školske i akademske godine. Naravno, sve ovisi o epidemiološkoj situaciji, koju trenutačno nitko ne može predvidjeti, ali svakako želimo da svi budu u školama što je više moguće, uz osigurane sve sigurnosne mjere", ponovili su iz Ministarstva stajalište o točki koju je Fuchs označio ključnom te najavio da je do početka nove školske i akademske godine treba što detaljnije razraditi.
Fuchsova prethodnica Blaženka Divjak najavila je za jesen tri moguća scenarija organizacije nastave - potpuni povratak u učionice, potom mješoviti oblik nastave koji znači da se dio nastave provodi u školi, a dio na daljinu (online) te kao treći potpuni prelazak na online i televizijsku nastavu od kuće, što je opcija koju trenutačno ne želi nitko.
Ministar Fuchs te je scenarije nazvao logičnima, međutim, želi ih poboljšati uzimajući u obzir, osim razvoja epidemiološke situacije, i ostale okolnosti, poput prostornih uvjeta u školama, sigurnosnih mjera za zaposlenike i učenike itd.
Fuchs je nesklon potpunom zatvaranju, pa je moguće da se od jeseni mjere primjenjuju lokalno - na primjer, da se zbog proboja virusa ili njegova jačanja na određenom području ne zatvaraju škole u cijeloj zemlji, nego, ovisno o procjeni epidemiologa, samoizolira određeni razred, školu u pojedinom gradu, taj grad ili cijelu županiju.Točnije, namjera je da nastavnici u takvim krajnjim slučajevima školski sat održavaju putem interneta prema postojećem rasporedu koji vrijedi i za učioničku nastavu, a kako bi bila riječ o manjem broju sudionika, to ne bi trebalo preopteretiti sustav. Naravno, treba detektirati tehničke mogućnosti učenika i nastavnika za rad od kuće.
"Za moguću provedbu online nastave potrebno je svuda osigurati dobru internetsku vezu te osigurati bolji sustav podrške putem CARNeta kako više ne bi dolazilo do pada sustava i kako bi se nastava na daljinu mogla održavati bez tehničkih teškoća", upozorava Ana Tuškan, glavna tajnica SHU, a prenosi Jutarnji list.
Prostorni uvjeti, dezinfekcija...
U Ministarstvu su svjesni da dio škola nema prostornih uvjeta ispoštovati mjeru prema kojoj udaljenost između osoba u istoj prostoriji treba biti najmanje 1,5 metar. Primjerice, u nekim gimnazijama u razredu sjedi i više od previđenih 28 učenika, a učionice imaju oko 50 četvornih metara. S obzirom da je riječ o zatvorenom prostoru, trebat će odrediti tko će morati nositi maske, a u nekim školama već su najavili da su naručili vizire za nastavnike. Zbog potresa, neke će škole prijeći na dvosmjensku nastavu. Na kraju, treba se dogovoriti nabava dezinficijskih sredstava.