Osmogodišnjacima u školi podijelili ponudu za bankovnu štednju

30.11.2012.
10:13
VOYO logo

"Ovaj listić vratite svojoj učiteljici! Najinteresantnije crteže ćemo nagraditi", poruka je kojom se Raiffeisen stambena štedionica obraća učenicima drugog razreda jedne osnovne škole u Slavoniji u svom reklamnom materijalu.

Takvoj propagandi, kao što se može naslutiti, ali i potvrditi u zakonu, nije mjesto u školi, iako je djeci letak podijelio njihov učitelj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, sukladno članku 59. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi u školskim ustanovama zabranjen je svaki oblik promidžbe i prodaje proizvoda koji nisu u skladu s ciljevima odgoja i obrazovanja.

Napomenimo i da je iznad poruke ostavljen je prostor u kojemu bi dijete trebalo nacrtati što želi biti kad odraste, a poviše "kutka za djecu" nalazi se anketni upitnik za roditelje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Raiffeisen propituje roditelje jesu li upoznati s pogodnostima štednje u RBA, razmišljaju li o kupovini ili adaptaciji kuće, odnosno stana... Također je naveden i kontakt njihove lokalne savjetnice u prodaji stambene štednje.

Obratili smo se Ministarstvu obrazovanja kako bi nam objasnili gdje oni točno misle da treba povući crtu kada je riječ o iskorištavanju djece u propagandne svrhe i to u krugu škole.

Kazna za ravnatelja i školu

"Osobno smatram da to nije dopušteno, jer prema onome što vidim letak je nedvojbeno promidžbeni, a ne promovira ciljeve odgoja i obrazovanja koji su navedeni u Zakonu. No, potrebno je da roditelji to prijave prosvjetnoj inspekciji kako bi se utvrdilo je li prekršen zakon", kaže nam savjetnica ministra Željka Jovanovića Ivana Kalogjera.

Odgovornost je na ravnatelju škole, kaže nam, koji je po Zakonu zadužen za zakonitost rada školske ustanove, za kojeg je propisana samo jedna kazna - smjena. No, je li ovaj prekršaj dovoljno velik ovisi o nadzoru koji provodi ured državne uprave u županiji, kažu nam u Ministarstvu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Također, svakoj školi prijeti kazna u iznosu od 5.000 do 10.000 kuna "ako u svojim prostorima organizira promidžbu koja nije u skladu s ciljevima i sadržajem obrazovanja'".

'Rekao mi je da djeci ne uzimam puno vremena od nastave'

Razgovarali smo i s višom savjetnicom u prodaji Raiffeisen štedionice čije je ime istaknuto na letku i pitali je kako je letak dospio u školu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mi se najavimo i dođemo kod ravnatelja, koji nam daje dozvolu. Ovo je prva takva škola u kojoj sam ja održala desetminutnu prezentaciju djeci i kazala ima da letak daju roditeljima", kazala nam je djelatnica štedionice. Ističe da joj je ravnatelj kazao da ne smije oduzeti previše vremena od nastave.

Na pitanje je li svjesna da je takvo raspačavanje reklama, po svemu sudeći, protuzakonito, ona odgovara: "Pa, rekla sam vam da sam dobila dozvolu od ravnatelja i da je to obavljeno u suradnji s nastavnicima. Rečeno mi je samo da ne smijem uzimati puno vremena od nastave".

Tvrdi i da ravnatelj, koji se doveo u ovu situaciju, nije imao nikakvu financijsku korist od izlaganja djece propagandi, već da je to bila isključivo "njegova dobra volja".

Inače, ciljevi odgoja i obrazovanja u školskim ustanovama prema članku 4. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi su sljedeći:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

1. osigurati sustavan način poučavanja učenika, poticati i unapređivati njihov intelektualni, tjelesni, estetski, društveni, moralni i duhovni razvoj u skladu s njihovim sposobnostima i sklonostima

2. razvijati učenicima svijest o nacionalnoj pripadnosti, očuvanju povijesno-kulturne baštine i nacionalnog identiteta

Tekst se nastavlja ispod oglasa

3. odgajati i obrazovati učenike u skladu s općim kulturnim i civilizacijskim vrijednostima, ljudskim pravima i pravima djece, osposobiti ih za življenje u multikulturalnom svijetu, za poštivanje različitosti i toleranciju te za aktivno i odgovorno sudjelovanje u demokratskom razvoju društva

4. osigurati učenicima stjecanje temeljnih (općeobrazovnih) i stručnih kompetencija, osposobiti ih za život i rad u promjenjivom društveno-kulturnom kontekstu prema zahtjevima tržišnog gospodarstva, suvremenih informacijsko-komunikacijskih tehnologija i znanstvenih spoznaja i dostignuća

5. osposobiti učenike za cjeloživotno učenje

pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo