Vlasnik motornog vozila koje podliježe obvezi registracije i izdavanja prometne dozvole mora sklopiti ugovor o osiguranju od odgovornosti za štete koje bi tim vozilom mogao uzrokovati trećim osobama i ugovor o osiguranju mora biti na snazi sve dok je vozilo u prometu. Da ne bi došlo do neugodnog iznenađenja, vozač mora pogledati u uvjete svoga osiguratelja i provjeriti koliko mu vrijedi osigurateljno pokriće nakon isteka police obveznog osiguranja.
"To znači da ugovor treba obnavljati svake godine, što mnogi vlasnici i čine povezujući datum obnove ugovora o osiguranju s datumom registracije", rekao je za HAK Reviju prof. dr. sc. Marijan Ćurković, član Upravnog odbora HAK-a i jedan od vodećih stručanjaka za osiguranja u Hrvatskoj.
Ako vlasnik zaboravi produžiti ili obnoviti ugovor o osiguranju na vrijeme, u slučaju nesreće će u sam morati platiti štetu.
U čemu je 'caka'?
Ćurković navodi da je nekoć na snazi bila zakonska odredba da osiguranje vrijedi još trideset dana nakon isteka police osiguranja, no da je donesen Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o obveznim osiguranjima u prometu koji je ispred "30 dana" ubacio riječ "najviše".
"Ovu ‘caku’ ne znaju mnogi vozači, posebno stariji, jer im je u sjećanju ostala stara zakonska odredba", navodi Ćurković. Po novoj odredbi prava i obveze iz ugovora o osiguranju produžuju se ‘najviše 30 dana’, a ne više ’30 dana’.
"Tu novu odredbu iskoristili su neki osiguravatelji dotadašnji jedinstveni rok od 30 dana pretvorili u nove rokove. Tako ima osiguravatelja koji taj početni rok određuju s 15 dana, drugi sa sedam dana, treći pak samo s jednim danom. Rijetki su koji su zadržali staru odredbu o počeknom roku od 30 dana", rekao je Ćurković.