Diana Franulić Šarić iz te tvrtke kaže da oni samo upravljaju potraživanjima koja vjerovnik ima prema dužniku, a svoju uslugu naplate samo ako je dug namiren.
'Nikad se ne naplaćujemo od dužnika'
'Novac koji dužnik u konačnici namiri vjerovniku koji zastupamo - ne ide na naš račun, već na račun vjerovnika, a mi svoju uslugu naplaćujemo samo u slučaju ako smo uspješno obavili svoj dio posla', rekla je za Slobodnu Dalmaciju Franulić Šarić i dodala da se dug dužniku ne povećava u slučaju naplate usluge njihovoj tvrtki.
'Mi se isključivo naplaćujemo od vjerovnika sukladno potpisanom ugovoru o pružanju naših usluga', rekla je.
Kako zaposlenici računovodstva uvijek imaju brojne obveze, ne stignu se posvetiti komuniciranju s dužnicima pa taj posao preuzima tvrtka EOS Matrix koja je često posljednja nada za rješavanje problema dugova.
Civiliziran dogovor podmirenja duga
Franulić Šarić ističe i da ta tvrtka ne provodi ovrhu i ne naplaćuje kamate već samo 'na civiliziran način pokušava dogovoriti kako podmiriti dugovanje bez dodatnih troškova'. Tu je moguć i dogovor o plaćanju na rate ili produženju rokova za plaćanje jer, kako poručuju iz tvrtke, u mnogim su slučajevima ljudi ostali bez posla. Pristup je svakako humaniji nego onaj kod banaka, kaže Franulić Šarić, jer se dužnicima najprije naplaćuje glavnica kako bi se onda ukupni dug smanjio.
'Tako štedimo vrijeme i novac vjerovniku, ali i dužniku jer ga neće stići blokade i ovrhe. Često ih i savjetujemo da ne naprave pogrešku u otplati duga na rate, pa kad nam, primjerice, kažu, plaćao bih ratu duga sto kuna mjesečno, savjetujemo ga da to ipak bude nešto više, da ne bi morao plaćati i zatezne kamate jer su zakonom određeni novčani limiti ', rekla je i pojasnila da se radi o posljednjoj stepenici prije tužbe.
Neugodnosti tijekom poziva
Krajnja granica duga zbog kojeg ova tvrtka naziva dužnike je oko 500 kuna. Ako je riječ o manjem dugu, ne zovu građane jer onda nema prostora za naplatu njihovih usluga.
Čest je slučaj da dužnike pronalaze gdje god oni bili, čak i kada promijene adresu ili broj telefona. Iako se građani često iznenade takvim pozivima, koji nikad nisu laki, zaposlenici tvrtke nikada ne prelaze granicu pristojnosti.
'Mi nastupamo, sukladno Zakonu o obveznim odnosima, u ulozi rizničara podataka, što znači da nam se ustupaju svi oni podaci s kojima je o dužniku raspolagao vjerovnik. Ako su oni nedovoljni da stupimo s njim u kontakt, koristimo sve javne servise - evidencije, imenike, biračke popise... - a kako bismo došli do dužnika i pokušali dogovoriti naplatu duga u razumnom roku', pojasnila je Franulić Šarić za Slobodnu Dalmaciju.