Riječ je o natječaju koji je prije nekog vremena privukao pažnju zahtjevom da limuzine imaju i nosače za strojnice.
Dvanaest milijuna kuna za dvije limuzine
Ministarstvo unutarnjih poslova nije imalo težak posao jer je na javni natječaj stigla samo jedna ponuda i to tvrtke Star import koja je zastupnik za Mercedes. Dva blindirana mercedesa porezni će obveznici ukupno platiti 10 milijuna i 400 tisuća kuna.
U odluci o odabiru, objavljenoj u Narodnim novinama, stoji da je "ponuda Star importa izrađena u skladu sa svim zahtjevima Naručitelja, dokumentacijom o nabavi i uputama ponuditelja u otvorenom postupku javne nabave".
U specifikacijama vozila u samom natječaju stajalo je da budu blindirana, da trebaju imati nosače strojnica, snagu vozila od minimalno 350 kW, odnosno 469,36 KS, paket komfora za stražnja sjedala, specijalnu pneumatiku koja će omogućiti kretanje bez tlaka, ali i balističku zaštitu minimalne razine VR9 ili CEN 6/7. Zahtijeva se i sustav za nužni izlaz iz vozila, hidraulički pogon sigurnosnog stakla na svim vratima, nosači zastavica u prednjim blatobranima, senzor za suzavac i sl.
Tko će se voziti u blindiranim 'mečkama'?
Nadalje, zatražena je balistička zaštita minimalne razine VR9 podrazumijeva da vozilo može izdržati vrlo ozbiljne udarce poput metka iz M60, M14 ili FAL-FN vojne puške na udaljenosti od 10 metara ili, pak, metka iz M16 puške, 357 Magnuma, 44 Magnuma pa čak i 20-milimetarski fragmentacijski metak.
A za komociju onih koji se budu vozili njima, zatraženo je da na raspolaganju bude i hladnjak na zadnjem sjedalu.
Kada je za specifikacije iz natječaja doznala javnost, svo troje najviših državnih dužnosnika - predsjednik Vlade Andrej Plenković, predsjednik Hrvatskog sabora Gordan Jandroković i predsjednica Republike Kolinda Grabar Kitarović - izjavili su da nemaju namjeru voziti se u tim blindiranim limuzinama. Preostaje jedino mogućnost da se njima koriste visoki strani dužnosnici koji bi trebali češće navraćati kada Hrvatska preuzme 2020. godine predsjedanje Europskom unijom.