Naime, tvrtke koje su u listopadu trebale započeti s radovima u svojoj ponudi imale su nekoliko riječi slovenskog umjesto hrvatskog jezika, a čini se da ih je to koštalo posla.
Usprkos najboljom ponudi pali na jeziku
Kako piše tportal Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave ovog tjedna poništila je odluku Zračne luke Split kojom je posao dodijeljen zagrebačkoj Tehnici i slovenskom Kolektor Kolingu, i to nakon žalbe drugoplasiranog konzorcija Kamgrada i Viadukta iz Zagreba te KFK Tehnike iz Dugog Sela. No, pobjedinici koji su možda ponudili najbolju cijenu (339 prema 346 milijuna), nisu do kraja pazili na jezične finese.
Između ostalog zbog riječi pomentnog izgubili posao
Među nekoliko tisuća stranica ponude, koja sadrži i 5.500 stavki troškovnika, uočene su četiri greške koje se mahom odnose na garanciju Nove Ljubljanske banke: pod 'mjesto podnošenja' stoji izraz 'Sektor za trgovinsko bančinštvo, Oddelek za garancijske posle', kao potpisnici jamstva navedene su 'namestnica direktorice in vodja oddelka' te 'direktorica sektorja', a na jednom mjestu stoji riječ 'pomenutog' umjesto 'spomenutog'.
Ponovni postupak
Komisija za kontrolu javne nabave utvrdila je da ova ponuda nije u skladu s uvjetima natječaja jer nije dostavljena na hrvatskom jeziku. Na Zračnoj luci je sada da provede ponovni postupak odabira izvođača radova, a to će po svemu sudeći biti tvrtke okupljene oko Viadukta.
"Postupak je u tijeku i ne namjeravamo ga komentirati. Potpuno poštujemo proceduru i Zakon o javnoj nabavi i donijet ćemo novu odluku, a primarni cilj nam je da što prije dođemo do izvođača i započnemo s radovima", izjavio je je za tportal pomoćnik direktora Zračne luke Split Pero Bilas.
Najmanje mjesec dana kašnjenja
Tako će zbog četiri riječi najveća investicija u povijesti splitskog aerodroma kasniti za najmanje mjesec dana, i to samo ukoliko u daljnjem postupku javne nabave ne dođe do novih zapleta i žalbi.
Planirano je da do ljeta 2018. Split dobije obnovljeni stari i dograđeni novi putnički terminal s dodatnih 35 tisuća četvornih metara, zatim golemo vanjsko parkiralište za autobuse, rent a car i osobne automobile također veliko 35 tisuća kvadrata, pješački most koji će spojiti ova dva segmenta, značajno uređene okolne prometnice i niz servisnih prostora u unutrašnjosti i podzemlju aerodroma. Njegov kapacitet tako bi se proširio na otprilike 3,5 milijuna putnika godišnje.