Osim što će, kako je ministar financija Zdravko Marić ranije najavio, nakon Nove godine pojeftiniti rabljeni automobili, stiže vijest da će se srezati i ukupni posebni porez za nova motorna vozila, i to oko 30 posto, javlja 24 sata.
Vrijednosna komponenta će se smanjiti
Parametri na osnovu kojih se računa taj porez su emisija CO2 i vrijednosna komponenta koja ovisi o osnovnoj cijeni automobila. Prvi se parametar navodno ne bi trebao mijenjati, ali vrijednosna će se komponenta smanjiti. Idućeg bi tjedna Vlada na sjednici trebala usvojiti odluku o pojeftinjenju, a nakon toga će se znati i koliko će točno svaki pojedini automobil pojeftiniti nakon nove godine. Novi zakon trebao bi stupiti na snagu od Nove godine, no pojeftinjenje novih automobila očekuje se od sredine siječnja kada budu doneseni pravilnici koji uređuju naplatu.
'Vozila do 150.000 kuna pokrivaju 60 posto tržišta. Dodatno ćemo po razredima novih vozila uvesti pravedniji sustav poreza', rekao je sugovornik 24 sata i dodao da se posljednja usklađenja još uvijek dorađuju.
Prosječna starost automobila je više od 12 godina
Prema okvirnoj računici, ako je cijena automobila niže i srednje klase do 150.000 kuna, posebni porez 3700-8500 kuna, rezovi od 30 posto značili bi u takvom slučaju uštedu od 1100 do 2550 kuna. Ministar Marić ranije je rekao da je vozni park Hrvata jedan od najstarijih u Europi. Naime, prosječna je starost automobila više od 12 godina.