Kvarovi na opremi koju je operator ustupio korisniku na korištenje ili iznajmio za vrijeme trajanja ugovora, naprimjer modem, moraju biti uklonjeni za najviše pet dana. U suprotnom korisnik ima pravo raskinuti ugovor bez plaćanja naknade za privremeni raskid.
Obveza operatora jest da korisnicima moraju osigurati minimalnu brzinu širokopojasnog pristupa internetu od 70 posto maksimalno ugovorene brzine. Također, u slučajevima prijavljenih i utvrđenih kvarova duljih od 24 sata, operatori korisniku uvijek moraju ponuditi umanjenje računa ili drugi vid obeštećenja bez potrebe za ulaganje prigovora na iznos računa što će se primjenjivati od 1. siječnja 2017.
HAKOM-OVO UPOZORENJE ZBOG NOVOG POKUŠAJA PRIJEVARE: ‘Pazite na ove pozive i odmah ih prijavite!’
Drukčiji način prodaje
Izmijenjena su i pravila prodaje putem sredstava daljinske komunikacije i izvan poslovnih prostora trgovaca. Takvi načini prodaje će se ujednačiti te će nužno sadržavati sve potrebne informacije i obavijesti za izbjegavanje situacija u kojima korisnici nisu bili dovoljno informirani žele li neku uslugu ili ne.
Ovo se odnosi na cijeli proces ugovaranja, od same prodaje pa do naknadne potvrde koju je operator dužan dostaviti na kućnu adresu korisnika.
Kako bi se u cijelosti izbjegli slučajevi prijevara i krađa identiteta prilikom zasnivanja pretplatničkih odnosa, u kojima je glavni cilj prevaranata domoći se skupih uređaja, a pretplatu "prepustiti" korisniku s ukradenim identitetom, isporuka uređaja moći će se obaviti samo na adresu korisnika.
Raskid putem weba
Operator je dužan jasno uputiti na opće uvjete poslovanja i cjenike na svojim web stranicama, a ako operator nudi sklapanje ugovora putem interneta, mora jasno navesti i način raskida ugovora koji mora uključivati i raskid putem interneta, odnosno elektroničkim putem.
HAKOM je uočio mnoge slučajeve u kojima je uklanjanje kvara trajalo predugo, pogotovo kada je u domeni odgovornosti operatora koji korisniku pruža uslugu. Zbog toga je donesena već spomenuta obveza kako se svi kvarovi moraju ukloniti za najviše pet dana. Ako se to ne dogodi, osim raskida ugovora bez penala, korisnik ima pravo i na umanjenje računa za taj mjesec.
Navedeno se odnosi na situacije u kojima se kvar ne otklanja jer operator nije u stanju u razumnom roku korisniku dostaviti ispravnu opremu i zamijeniti neispravnu. Navedeno se ne odnosi na kvarove na liniji kojima će HAKOM pristupiti na drugi način, a korisnicima će se uvijek umanjiti račun razmjerno trajanju kvara.
Prijave korisnika
Stupanjem na snagu novih odredbi HAKOM će pojačano provoditi izvide i nadzire na tržištu provjeravajući pridržavaju li se svi operatori novih propisa. HAKOM poziva korisnike da prijave sve nepravilnosti u primjeni novih pravila, a HAKOM-ovi inspektori će u tom slučaju donijeti odgovarajuće mjere protiv prekršitelja.
Sve nepravilnosti mogu se prijaviti na za tu svrhu uspostavljeno e-mail adresu nova.prava@hakom.hr