Od rujna 2015., prema uredbi Europske komisije, zabranjeno je prodavanje klasičnih turbo-plinskih bojlera i traži se ugradnja učinkovitijih kondenzacijskih ili, gdje prilike dopuštaju, nadžbuknih (odnosno vanjskih).
U čemu je razlika (osim u cijeni)?
Klasični bojleri uzimaju zrak iz prostorije u kojoj se nalaze, što može dovesti do povećane razine ugljičnog dioksida u, primjerice, kupaonici, a u slučaju neispravnog bojlera i smrtonosnog ugljičnog monoksida. Kondenzacijski bojleri, s druge strane, zrak uzimaju izvana, bilo da cijev za dovod zraka ide paralelno uz dimovodnu ili se provede neovisno.
Skupa adaptacija dimnjaka
POČELA SEZONA GRIJANJA: Obratite pažnju na mirise, možda vam curi ugljični monoksid No u HGK ističu mnoge probleme koji se javljaju zbog direktive. Prije svega, tu je cijena.
"Ukupni troškovi zamjene bojlera i sanacije dimnjaka mogli bi sljedećih godina dosegnuti i do dvije milijarde kuna", ističe Dubravko Duvančić, Grupacije distributera i opskrbljivača energijom HGK, te dodaje ako su energetske uštede svega tri posto. Kaže da je u Hrvatskoj je 75.000 korisnika klasičnih bojlera, od kojih je 50.000 u Zagrebu. Najveći problem su, stambene zgrade jer se kod većine za adaptaciju dimnjaka moraju dogovoriti svi stanari.
Možete tražiti EU fondove, ali tek 2019.
DJEČAKU KOD OSIJEKA POZLILO U KUPAONICI, POLICIJA UPOZORAVA: ‘Redovito provjeravajte i servisirajte bojlere i dimnjake’
U sekciji servisera i plinoinstalatera, Hrvatske obrtničke komore ističu kako bi se zamjena bojlera i sanacija dimnjaka mogla platiti sredstvima EU, ali novca nema dovoljno za sve. "Sljedeći natječaji će u tu svrhu biti 2019. godine. Stoga europskim sredstvima nije moguće riješiti pitanje 75.000 klasičnih plinskih bojlera u Hrvatskoj", kazao je Dražen Pomper iz tvrtke Monel.
Strahuju od ugradnje bojlera na crno
Na skupu koji je okupio predstavnike svih koji su pogođeni zabranom ugradnje turbo-bojlera - plinoinstalatera i plinoservisera, proizvođača plinske opreme i uređaja i operatora plinskih distribucijskih sustava, dimnjačari su upozorili na puno veći problem. Strahuju kako će ljudi jednostavno početi ugrađivati klasične bojlere na crno.
"Kako će se provesti servis uređaja koji je ilegalno postavljen te provesti stručna analiza i izdavanje tehničkih rješenja. Dimnjačari u tom slučaju ne mogu izdavati pozitivna rješenja", istaknuo je Dejan Lončarić iz Grupacije dimnjačara HGK. Druga, još gora opcija je da će jednostavno preći kruta goriva. Obzirom da su dimnjaci predviđeni za plinska trošila, to daleko povećava opasnost od trovanja monoksidom i požarom.
'Ugraditi nove klasične bojlere'
Duvančić tvrdi da bi Hrvatska trebala tražiti da se odredba na nju ne primjenjuje i da se jednostavno nastave na starom sustavu stavljati novi turbo bojleri. Kao primjer navodi Njemačku koja takvo izuzeće dopušta samo kod vikendica i u slučaju neprimjereno visokih troškova.
"I u Hrvatskoj je potrebno tražiti izuzeće te omogućiti propisima zamjenu klasičnih starih bojlera s istim takvima novim bojlerima na postojećem sustavu. Takav će se zajednički zahtjev svih sudionika, uz objašnjenje nastale situacije i problema, uputiti u Ministarstvo gospodarstva i poduzetništva te zatražiti izmjene i dopune pravilnika koji će to omogućiti", najavio je, prenosi N1.