Ideja koju predlaže ova građanska inicijativa je i više nego zanimljiva - njihov je prijedlog uvođenje tramvajke karte koja bi koštala 3,5 kune i vrijedila bi pola sata, koliko u principu većini korisnika javnog prijevoza i treba da prođu određenu relaciju, a da pritom ZET ne bi bio ni na kakvom gubitku.
Naprotiv, velika brojka građana prestala bi se švercati, pa bi im dobit iznosila čak više nego dosad.
Evo o čemu je točno riječ:
''Ideja su tramvajske karte koje bi vrijedile kraće razdoblje. – Inicijativa kojom bi se ZET potaknuo na to da uz sadašnju pojedinačnu kartu, koja vrijedi 90 minuta i košta 10 kuna, uvede i alternativni oblik pojedinačne karte koja bi vrijedila 30 minuta i koštala 3,50 kuna.
Objektivno, ZET-ova pojedinačna karta (čija je valjanost 90 minuta i cijena 10 kn), ne odgovara potrebama velike većine putnika. U Zagrebu putovanje tramvajem (ili autobusom) od točke A do točke B, u bilo kojem smjeru, najčešće se odvija unutar 30 minuta. Naravno, u vrijeme prometnih gužvi i zastoja to se razdoblje može produžiti na otprilike 45 minuta.
Pola karte ostaje neiskorišteno
Dakle, pritom smo iskoristili polovicu vremena valjanosti ZET-ove pojedinačne karte. A druga "polovica" karte ostaje neiskorištena. (U većini slučajeva, kada putnik dođe na svoje odredište, ne zadržava se tamo toliko kratko da bi u povratku uspio iskoristiti i drugu "polovicu" karte.)
I upravo je ovo jedan od glavnih razloga "švercanja" u tramvajima: građani ne žele platiti kartu koju ni na koji način ne mogu u potpunosti iskoristiti.
ZET nam trenutno prodaje "proizvod" koji ne odgovara našim potrebama. Pokušajmo to promijeniti! Rješenje je jednostavno: pojedinačna karta koja bi vrijedila 30 minuta. (Naravno, cijena bi iznosila trećinu cijene sadašnje karte. Tih 3,33 kn zaokružit ćemo na 3,50 kn.)
Cilj ove inicijative nije "oštetiti" ZET, nego ih potaknuti da u ponudu svojih usluga dodaju ono što njihovim putnicima zaista treba'', piše na njihovoj Facebook stranici.