Nove super-kamere snimat će hrvatske autoceste. Njih više od 1000 digitalnih s visokom rezolucijom prema planu bi trebale biti postavljene do kraja godine. Koja je uloga takvih uređaja i trebaju li se brzi vozači brinuti - zna Ilija Radić.
Hrvatske autoceste iz analognog doba prelaze u digitalno. Priprema se instaliranje novih kamera s visokom rezolucijom u projektu novog sustava videonadzora vrijednom oko 41 milijun kuna.
"Projektom se mijenjaju sve postojeće kamere koje se nalaze na cestama, kamere koje su dosta zastarjele tehnologije, većim dijelom su analogne kamere. Sam proces slanja signala prema našim centrima je zastarjela tehnologija", rekao je Hrvoje Ordulj, glavni inženjer za upravljanje prometom u HAC-u.
U sklopu projekta zanimljivog naziva Crokodile postavit će se 1088 novih super-kamera koje će u sekundama obavještavati djelatnike u dojavnom centru o izvanrednim situacijama. Bit će postavljene u blizini čvorišta i velikih objekata poput tunela i vijadukata.
"Oni mogu preko svojih instrumenata preko detekcije primijetiti da li vozilo usporeno vozi, da li je zaustavljeno, da li vozi u kontra smjeru, da li se pojavljuje dim ispred te kamere koji onda u suradnji s drugim senzorima, na primjer u tunelu aktivira i detektira alarme", izjavio je Ordulj.
Novim kamerama povećat će se sigurnost. Na autocestama, koje su često udaljene od najbližih bolnica, vrijeme reakcije u slučaju nesreće je jako važno.
"Sigurnost će se povećati i ako se dogodi prometna nesreća da hitne službe mogu odmah u istom trenutku krenuti na teren spašavati ljude jer znamo da je prvih sat vremena zlatni sat i da se povrijeđeni ljudi u sat vremena moraju dovesti u bolnicu", rekao je prometni stručnjak Goran Husinec.
No, autoceste su samo dio ulaganja Vlade. Iduće na redu su željeznice na koje će se potrošiti najveći dio infrastrukturne financijske omotnice u višegodišnjem financijskom okviru i fondu za oporavak.
"Prvi projekti koji će biti u sljedećoj omotnici bit će željeznički projekti Znači očekuje nas oko milijardu eura ulaganja u idućim godinama u izradnju u modernizaciju željezničke infrastrukture", poručio je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Plan je, kaže ministar, da do 2030. godine imamo željeznice dostojne zapadne Europe. Koronakriza na to ne bi trebala utjecati.
"Kad je riječ o velikim infrastrukturnim projektima, korona nije imala utjecaj na njih tako da.. Ali vjerujemo da će se situacija s koronom popraviti i da će po planiranoj dinamici to sve skupa ići dalje", rekao je Butković.
Vijest o novim kamerama je uznemirila mnoge koji vole stisnuti gas, no iz HAC-a poručuju da nove kamere neće loviti prebrze vozače.
"Kamere nisu za mjerenje brzine, kamere su za upravljanje prometom", poručio je Ordulj.
No, za mjerenje brzine tu su presretači. Zato, s novim kamerama kao i sa starim, pametnije je lakše s gasom.