Svaki klinac s Kvarnera pamti svoje prvo ispraćanje broda u more. Onog kojeg su od nule izgradile ruke brodograditelja Kraljevice. Veliki prasak, koji označava rođenje broda...
A onda, nakon gotovo tri stoljeća - muk. Brodogradilište je zatvoreno, radnici su ostali bez posla. Preklani je tvrtka Dalmont preuzela koncesiju, a danas je povijesni dan.
Najiskusniji hrvatski škver kreće ispočetka - s najiskusnijim radnicima. Tu će se graditi trajekt za Rapsku plovidbu.
"Emocije su me svladale. Teško je danas biti pribran, jer ovo je stvarno jedan veliki dan, kada čovjek ima osiguranu egzistenciju, najmanje dok traje rok gradnje broda", kaže brodograditelj Emil Piškulić.
Tvrtka Dalmont i Rapska plovidba potpisale su ugovor o gradnji. Malo tko je vjerovao da će Kraljevicom opet odjekivati zvuci teškoga lima.
"Nitko nije ni sanjao da bi se ovaj današnji dan mogao dogoditi. Ja sam ponosan na sebe, na sve zaposlenike Dalmonta, jer ovo je moj uspjeh, njihov uspjeh, danas mi je dan emotivan i uzbuđen sam i sretan", kaže vlasnik Dalmonta Ivan Ivić.
Trajekt je vrijedan gotovo osam milijuna eura, dug 79, širok 17 i pol metara. Mnoge su takve ovdje izgradili. Sada su opet početnici, ali nikada sretniji.
"Tko ne bi bio sretan kada možete zaraditi sebi plaću i živjeti od svoje plaće", kaže Dragan Đurić.
Što ovi ljudi, nakon desetljeća mukotrpnog rada, odjednom više nisu mogli. Stari je škver dobio novu priliku. Njegovi će ga vjerni radnici oživjeti.