Do kraja godine Ministarstvo prometa trebalo bi osmisliti najbolji način za naplatu cestarina. Najavio je to i ministar Oleg Butković napominjući kako neće odustati od modernizacije i u budućnosti GPS modela. A tada ćemo plaćati najskuplju cestarinu u Europi. Umjesto vinjeta tako ćemo i dalje imati klasičnu naplatu cestarina uz koju dolazi i sezonsko poskupljenje.
Dok Ministarstvo traži rješenje prometni stručnjak Ivan Dadić uvjeren je da su vinjete vrlo isplative te smatra kako ih hitno treba uvesti. "To je prijelazno rješenje do uvođenja naplate cestarine putem satelitske navigacije", kaže za Dnevnik.hr
Zbog visoke cijene cestarine naše autoceste pune su samo za turističke sezone. Izvan sezone gotovo nitko ne vozi njima. Posebno prema Dalmaciji.
Neisplativi ENC
Ni ENC naplata više neće biti isplativa, jer se dosadašnje 20-postotno sniženje spušta na 13 posto. "Za posljedicu ćemo imati da će sam prijevoznik morati iznaći način kako da i dalje nastavi obavljati djelatnost po ovim cijenama koje ima sada, a uz poskupljenje autocesta bojimo se da će to u svakom slučaju izazvati da će se opet određen broj vozila morati prebaciti na lokalne ceste. A samim time znamo da će se smanjiti sigurnost svih sudionika u cestovnom prometu“, komentira Miljenko Gočin iz Sindikata Vozača.
Preporuka je Europske unije da se prijevoz naplaćuje po prijeđenom kilometru, a vinjetama bi se mogle naplatiti i druge ceste. "Hrvatska je mala zemlja, ako naplaćujemo na autocestama, a ne naplaćujemo na drugim cestama, onda to nije dobro. Naime, naplata na drugim cestama ne znači poskupljenje“, kaže Dadić.
Štoviše, znači punjenje državne blagajne, posebice u jeku turističke sezone.