poćetak školske godine /

Nemar nadležnih institucija: Možemo! traži da se status pomoćnika u nastavi sustavno riješi

Image
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL

Možemo smatra da se pokazuje kako se obrazovanje djece s teškoćama u razvoju smatra tek usputnim

7.9.2020.
11:33
Emica Elvedji/PIXSELL
VOYO logo

Politička platforma Možemo! traži da se status pomoćnika u nastavi sustavno riješi kroz osiguranje kontinuirane edukacije pomoćnika, reguliranje ugovora o radu na neodređeno vrijeme, reguliranjem koeficijenata za plaće pomoćnika u nastavi kako bi bili adekvatno plaćeni za svoj rad. 

Osigurati sredstva

Politička platforma Možemo! priopćila je u ponedjeljak u povodu počeka nove školske kako treba osigurati i proračunska sredstva na lokalnoj razini i razini županija za financiranje plaća pomoćnika u nastavi te novac u državnom proračunu za osiguranje jednakoga standarda rada svih pomoćnika u nastavi i sve djece s teškoćama u cijeloj zemlji. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S početkom svake školske godine, pa tako i ove, zbog nemara nadležnih institucija suočeni smo s problemom pomoćnika u nastavi za djecu s teškoćama u razvoju, tvrdi Možemo.

Podsjećaju da ni Pravilnik o pomoćnicima u nastavi donesen još 2018. nije pomogao da dvije godine poslije djeca s teškoćama u razvoju s pomoćnicima i ostalim učenicima na vrijeme krenu u novu školsku godinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istaknuto je da su mnoge škole tek 28. kolovoza raspisale natječaje za pomoćnike u nastavi, koji su bili otvoreni do 5. rujna, uz napomenu da nakon toga slijedi period odabira pomoćnika i rok za žalbu. Budući da školska godina počinje danas, roditelji djece s teškoćama u razvoju s pravom se pitaju uz čiju će pomoć njihova djeca krenuti u školu. 

Image
STARI PROBLEMI /

'I u uvjetima epidemije nužno svima osigurati dostupno i kvalitetno obrazovanje'

Image
STARI PROBLEMI /

'I u uvjetima epidemije nužno svima osigurati dostupno i kvalitetno obrazovanje'

Pomoćnici moraju proći i različitu edukaciju

S obzirom na činjenicu da je riječ o djeci s različitim vrstama teškoća, Možemo! upozorava da pomoćnici moraju proći i adekvatnu edukaciju i postavlja pitanja - kada, ako je nastava već počela, ili za djecu s teškoćama u razvoju nije bitno kada započnu školsku godinu, pa mogu čekati da prođe period odabira, žalbe i edukacije pomoćnika dok njihovi prijatelji već marljivo uče i pišu zadaće.

Nažalost, ocijenila je ta politička platforma, opet se pokazuje kako se obrazovanje djece s teškoćama u razvoju smatra tek usputnim pitanjem koje se rješava tek kad započne školska godina i kada se riješe sva druga pitanja. 

U priopćenju stoji da se sada pomoćnici u nastavi zapošljavaju na dvadesetak sati tjedno, a s početkom svake školske godine za njih nastaju problemi jer ne znaju kada će početi raditi, iako se zna kada počinje školska godina. Dobivaju ugovore na određeno, a sada su neke škole dobile preporuku da se ugovori potpišu na rok od samo 60 dana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zato, istaknuto je, ne treba stoga čuditi da je teško pronaći pomoćnika u nastavi koji bi radio u takvim uvjetima i za izrazito nisku plaću, a postavlja se i pitanje kako takav odnos prema radu pomoćnika može učeniku s teškoćama omogućiti toliko nužnu stabilnost i kontinutitet u obrazovanju.

Politička platforma Možemo! ustvrdila je kako je odnos prema pomoćnicima u nastavi samo pokazatelj odnosa Vlade Republike Hrvatske prema djeci s teškoćama u razvoju - tretira ih se kao građane drugog reda, kao djecu za koju je manje važno osigurati dostupnost obrazovanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najavili su da će i kroz suradnju s građanima, roditeljima djece s teškoćama i kroz rad u Saboru i Gradskoj skupštini Grada Zagreba inzistirati na sustavnom rješavanju ovoga pitanja kako bi osigurali jednak pristup obrazovanju za svu djecu s teškoćama, a svim djelatnicima, uključujući i pomoćnike, osigurali dostojanstvene uvjete rada. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo