Odmah da raščistimo, nije naslov nabildan niti je pretjeran, ona je zaista bila menadžerica u svijetu autoindustrije, još uvijek kao iz topa zna pobrojati modele pojedinih marki auta, hodala je hodnicima centrale u Parizu, bila je ona glavna šefica za tržišta nekoliko europskih zemalja, gradila je čak svjetsku karijeru, a onda je ova Osječanka jedno jutro odlučila posvetiti se ženama i najintimnijim dijelovima tijela te je iz ljubavi iskreirala vlastiti kozmetički brend DermaWise posvećen – vaginama.
Zvuči zanimljivo?
Dozvolite da vas izujemo iz cipela pričom Osječanke Dubravke Mandić (51), koja je napravila strahoviti zaokret u svojoj karijeri i poslušala unutarnji glas koji joj je govorio da svoju ljubav spravljanja kozmetike usmjeri prema apsolutnom tabuu koji muči mnoge žene i kojima je odlučila ponuditi nešto na dobrobit najintimnijih dijelova tijela.
„Bila sam više od 20 godina vezana uz komercijalnu i neke od najvećih svjetskih korporacija. Počela sam kao trgovački putnik, u to vrijeme to je bio posao iz snova, zanimljiv, dinamičan. Radila sam za velike svjetske korporacije, bila sam zadužena za kupce u regiji, a onda sam prešla u jednu autokuću u Hrvatskoj gdje sam radila kao direktorica prodaje i logistike. Put me usmjerio prema Parizu gdje sam preuzela funkciju šefice zone za nekoliko zemalja“, govori Dubravka.
(Privatni album)
Da odmah razjasnimo, s te pozicije regrutiraju se kasnije generalni direktori za pojedine zemlje i regije, vjerojatno je i njena karijera trebala biti takva da je ostala u ovoj apsolutno muškoj branši. Jer svijet autoindustrije broji malo žena, a ne skriva ponos i što je uspjela iz male Hrvatske.
„Bio je to veliki korak u karijeri te sam sa sinom preselila u Pariz. Bila sam šefica za spomenutu zonu zemalja i ispod sebe imala sam sve odjele - od prodaje, marketinga, odnosa s kupcima, odjela kvalitete…“, govori nam Dubravka.
Pitamo, pršte li testosteroni u toj industriji na sve strane, a ona kroz osmjeh odgovara da se zaista radi o „muškoj“ branši gdje svakako izaziva pažnju kad žena zauzme poziciju koju je imala ona. Obično nježniji spol zauzme poslove marketinga, odjela zadovoljstva kupaca, ljudskih resursa, ali da je žena baš glavna za nekoliko europskih zemalja u autoindustriji? E, to nije uobičajeno!
Po putu je postala i šefica u svojoj tvrtki za pojedine zemlje, a na pitanje bi li znala promijeniti žaruljicu na autu, odgovara uz smijeh: „Ako ne bih znala iz prve, pogledala bih video na netu“. Na pitanje je li bilo teško uspjeti u svijetu autoindustrije, kaže da joj je pomoglo to što je u sebi nosila onaj stav „ja mogu sve“.
„Da, bilo je tu strahova ali nikad nisam dozvolila da oni sa mnom upravljaju i da zbog njih imam kočnicu. Nekako te ta kvaliteta gura. Ponekad bih znala promrmljati da mi je prošao dan da nisam puno napravila i da sam mogla bolje, jer uvijek sam bila samokritična na najjače, a onda mi je šef jednom rekao da na kraju dana napišem sve što sam radila. Kad to počneš raditi, osvijestiš koliko si napravila, vidiš da nisi fer prema sebi, pa su tako nestali moji strahovi i nezadovoljstvo“, prenosi iskustvo rada u svjetskoj korporaciji.
A kad ne bi bila direktorica?
Vikendom bi „mućkala“ svoje kreme. To je bila njezina ljubav koju joj je usadila majka koja je još u vrijeme Jugoslavije u kućnoj radinosti uvijek dorađivala kreme koje bi kupila. Uz nju je naučila puno o ljekovitim biljkama, kako se rade macerati, hidrolati. Pa je i Dubravka oduvijek i sama sebi „miješala“ svoje kreme.
„A onda na kavicama krene priča s prijateljicama kako imam tako malo bora. OK, ima tu genetike i prehrane, ali ima i nešto mojih krema. Nisu to nikad bile kremice za pohvaliti se. Na vrlo jednostavan način napravila bih hidrolat od, na primjer, lišća maslina visoke koncentracije pa bi uvijek bilo nešto i za podijeliti prijateljicama. Te su stvari imale kratki rok trajanja i nije to bilo ništa važno, samo hobi“, otkriva Dubravka o tome kako se pomalo našla u svijetu prirodne kozmetike.
Šetajući, pak, Parizom i mućkajući kremice vikendom, Dubravka je otkrivala jako dobro opskrbljene dućane u kojima bi nudili sve što treba hobistima za napraviti vlastitu kozmetiku. Ona je znala kako, imala bi ideju, a ponekad bi „skinula“ i recept neke skupe kreme koja bi došla tada i po 2000 kuna.
„I moja bi ispala još i bolja od originala“, smije se.
Prema sastavu kreme iz dućana, napravila bi svoju verziju iste kreme, ali u kojoj nije bilo nepotrebnih alkohola, parabena, sulfata… Sve je to pomalo tinjalo u njoj dok je paralelno bila menadžerica u autoindustriji. Ali u toj priči falio je još jedan magičan sastojak.
Inspiracija.
Nju je dobila u Aziji. Na putovanjima, naročito po Tajlandu, otkrila je svijet koji je u Europi, naročito u Hrvatskoj, potpuni tabu. Kaže, oči su joj skoro ispale kad je vidjela ping – pong vaginalni show (dobro čitate) i osvijestila koliko moćni i jaki mogu biti ženski vaginalni mišići.
„To ne možeš baš ni i ispričati kod nas, kamoli raspravljati o temi vagine. Kod nas toga naprosto nema. Kozmetika za vaginu? Kod nas baš i ne, ali u Francuskoj je itekako ima. A onda sam upoznala ženu koja je magistra procesnog inženjerstva i ima veliko iskustvo u proizvodnji kozmetike i iz revijalnog razgovora o kremi na bazi ljutih papričica, koja stimulira ženske intimne dijelove, rodio se trenutak kad mi se savršeno iskristalizirala ideja što želim raditi. Kozmetika za vaginu“, govori nam oduševljeno Dubravka.
I konačno se isplatilo se svo znanje prikupljeno na raznim radionicama, tečajevima i edukacijama koje je pohađala nakon što je napustila korporacijski svijet.
Bila je sasvim svjesna da kod nas nema kozmetike za najintimnije dijelove tijela, a žene o problemima s vaginom šute, pa čak i o stvarnom problemu da mnoge, zbog lošeg tonusa mišića vagine, redovito se popiške kad kihnu ili se jače nasmiju.
"To je 'silent' ili tiha tema kod nas. Žene imaju problem, ali šute i to nije dobro. Mnoge ulaze u perimenopauzu prerano zbog stila života i prehrane, a u pretklimakteriju stijenke vagine popuštaju, mogu se malo i razdvojiti pa je jedna od direktnih posljedica smanjenje intimnog zadovoljstva kod žene. Nisam ni sama znala koliko je veliki taj problem dok nisam proizvela svoju kozmetiku za vagine i dok me žene nisu počele zvati i o tome govoriti", govori naša sugovornica.
(Privatni album; Dubravka je tek na početku svoje priče o prirodnoj kozmetici namijenjenoj njezi intimnih dijelova)
A studije u Americi govore da svaka treća žena starija od 50 pati od stresne inkontinencije. Razlog je što su mišići vagine u lošoj kondiciji.
"Taj problem može imati mršava žena koja na poslu stoji cijeli dan na nogama, ali i žena s viškom kilograma ili majka koja je imala samo jedan, teži porođaj. Različite žene imaju te probleme i o tome ne govore“, kaže Dubravka.
Čak i kad vježbaju, ženama ostaje taj problem jer rijetko koji trener posvećuje tijekom tjelovježbe pažnju mišićima dna zdjelice. Posebno je to izraženo u klasičnoj fitnes tjelovježbi gdje se radi s utezima. Mišići dna zdjelice drže mjehur, probavne i reprodukcijske organe na mjestu, a važni su i za kralježnicu, otkrivamo u razgovoru s Dubravkom.
Ulaskom u perimenopauzu, gubi se tonus mišića, pojavljuje se problem suhoće rodnice, smanjuje se osjećaj intimnog užitka a to može dovesti do pada samopouzdanja i gubitka seksualne želje.
"I, naravno, sasvim je OK ako ponestane užitka brinuti se o svom intimnom zadovoljstvu i zapaliti ponovo iskru među svojim plahtama. Pa sam ja napravila VaGel, gel koji radi“, smije se Dubravka koja je lansirala svoj brend DermaWise prirodne kozmetike za intimnu njegu žena.
Kaže, njen VaGel je gel na prirodnoj bazi i pomaže da se vrati tonus vaginalnim mišićima. Gel će izazvati skupljanje vaginalnog otvora, a onda je i onaj „feeling“ tijekom intime bolji.
„A naši testovi pod nadzorom ginekologa pokazuju da gel kod 100 posto ispitanica testne grupe potiče prirodno vlaženje vagine, da se kod 80 posto ispitanica poboljšava tonus vaginalnih mišića i da 70 posto žen ima izražen osjećaj direktnog sužavanja vagine. Istraživanje je rađeno nakon 28 dana neprekidnog korištenja gela koji se nanosio jednom na dan. Dio žena odmah, nakon dvije minute osjeti razliku, a neke ga moraju duže koristiti“, govori Dubravka.
Napravila je i dva proizvoda protiv tamnih hiperpigmentacijskih promjena na koži od kojih je jedan namijenjen intimnim i osjetljivim dijelovima tijela. Ali, otkud ideja i za to?
"Istina, možemo pitati kome smeta kad tamne intimni dijelovi tijela kako starimo, reći će neki da nema potrebe da intimna zona ima nježnu rozu boju, ali uz hiperpigmentaciju istina je i da koža gubi svoju nježnu teksturu i s vremenom postaje hrapava te na dodir više nije onako senzualna. Njega intimnih dijelova novi je trend u kozmetici, sad to imamo i u Hrvatskoj", govori nam.
U svoju priču o prirodnoj kozmetici namijenjenoj intimnim dijelovima tijela krenula je prije nešto više od godinu dana kada je osnovala tvrtku, a zbog procesa certificiranja i ispitivanja, prodaja je krenula po ljekarnama, u kozmetičkim salonima i na webu u travnju prošle godine.
Kaže, gradi priču polako, strpljiva je, pomišlja čak i na izvoz, ali prije svega veseli se dobrim reakcijama žena koje napokon otvorenije pričaju o svojim problemima u intimnoj zoni.
Ali da ne bi bilo sve samo na njenu riječ, razgovarali smo sa Zagrepčankom, koja ne pozna Dubravku, ali je isprobala njenu kozmetiku.
"Isprobala sam VaGel na koji sam slučajno nabasala surfajući po internetu. Po struci sam fizioterapeut i završila sam edukaciju za rad s trudnicama, mamama i bebama i tražila sam proizvode koji bi se uklapali u priču o Kegelovim vježbama koje jačaju tonus mišića vagine. I tako sam naručila ovaj proizvod i znate što, izvrstan je. Nije reklama, Dubravku ne znam osobno i zapravo nisam osobno imala velikih problema s mišićima vagine, ali reći ću ovo - nakon gela sam za mjesec dana osjetila strahovitu razliku jer se tonus mojih mišića zaista podigao", govori nam M.K. (35).
U razgovoru je priznala da nema problema čak dati svoj identitet, ali shvaća da je tema tonusa vaginalnih mišića ipak tabu.
"A ja imam dečke teenagere. Njih bi mogli zadirkivati", smije se i otkriva zašto je ipak izabrala samo s inicijalima biti dio ove priče. Otkriva da se kod korištenja Dubravkina gela promjena osjeća već nakon prve minute korištenja, sve je nekako "dolje" istegnutije, čvršće.
"U stvari gel pojačava prokrvljenost, a nema štetnih tvari jer je na prirodnoj bazi. Primijetila sam da se i manja gljivična oboljenja brzo njime rješavaju, primjerice kad se javljaju nakon mjesečnice zbog korištenja uložaka ili nakon antibiotika. Radim i s umirovljenicama koje imaju problem suhoće vagine. O tome nitko ne govori, srame se, ali to je zaista veliki problem. I njima sam preporučila da probaju i povratno je njih tri javilo da su se problemi smanjili", govori nam ovaj fizioterapeutkinja.
I sama priznaje da je razgovor o problemima žena i vagine u Hrvatskoj nešto što se ne otvara u razgovoru, o tome se ne priča, ne pitaju se savjeti, ne traži se pomoć nego se s problemom "nekako" nose.
"Kod nas je tabu tema, baš kao i cijepljenje mladih protiv HPV-a koje je dobro oružje za sprečavanje širenja HPV-a, a onda i sprečavanje raka grlića maternice", kaže ova majka koja je svjesna da se o nekim stvarima ipak treba otvorenije govoriti i učiti mlade da i tabu tebe, ako se tiču zdravlja, moraju prestati biti nešto o čemu se ne priča.
No vratimo se Dubravki. Ova poduzetnica, puna elana, iskrene želje da pomogne ženama, otvara priče o kojima se treba razgovarati i gotovo pionirski u ovoj temi u Hrvatskoj daje svoje rješenje za probleme koji se skrivaju.
"Ali za njih postoje rješenja i to s prirodnom kozmetikom“", smije se Dubravka koja je iskreirala možda prvi domaći brend kozmetike posvećen „Njoj“. Vagini, je l'.