Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak uvažit će kritike upućene na nedavno doneseni kurikulum hrvatskog jezika te je u četvrtak najavila da će učiteljima biti upućen anketni listić, a iz njihovih će odgovora biti kreiran popis suvremenih lektirnih djela, čime se, ističe, promovira autonomija i stručnost učitelja.
Izostavljanje suvremenih pisaca
"Nakon jučerašnjeg dana jasno je da postoje snažni dugogodišnji prijepori u struci, ali i javnosti po pitanju lektire. I ja sam kao ministrica shvatila jasnu poruku i uvažit ću kritike", objavila je ministrica Divjak na svojem Facebook profilu.
Kurikulum hrvatskog jezika izazvao je burnu javnu raspravu, a otkako je donesen stručnjaci i javnost najviše kritika upućuju na popis lektirnih naslova, posebno na izostavljanje suvremenih pisaca iz lektire.
Nije uobičajena metoda
"Zamolila sam kolege da hitno sastave anketni upitnik za sve učitelje hrvatskog jezika u osnovnim i srednjim školama i upravo će oni svojim odgovorima kreirati preporučeni popis suvremenih lektirnih djela", najavljuje Divjak.
To možda i nije uobičajena metoda, dodaje, ali misli da ovako snažne prijepore, oko kojih očito nema suglasja unutar struke, mogu riješiti samo ljudi iz učionica.
Promoviramo i podržavamo autonomiju
"Oni svaki dan provode s učenicima i najbolje mogu autonomno procijeniti kojim lektirnim djelima će najbolje ostvariti ishode učenja koji su predviđeni kurikulumom hrvatskog jezika. Zaključno, najvažnije je da ovim pristupom promoviramo i podržavamo autonomiju i stručnost učitelja", poručila je ministrica Divjak, koja od 11. do 15. veljače boravi u posjetu Južnoj Koreji.
Posljednjih dana prijepore su izazvale i izmjene u popisu lektire u odnosu na onaj koji je predložila Ekspertna radna skupina. Naime, s obzirom na to da je predmetni kurikulum Ministarstvu dostavljen s izdvojenim mišljenjima, zatražene su konzultacije s Hrvatskom akademijom znanosti i umjetnosti i Filozofskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu te je na temelju njih izrađen popis lektire.