Riječ je o javnom registru telefonskih brojeva onih potrošača koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju zbog promidžbe ili prodaje. Drugim riječima, ukoliko upišete vaš broj u registar trgovci vas neće smjeti zvati bez vašeg prethodnog pristanka.
Registar je propisan Zakonom o zaštiti potrošača za čiju je provedbu nadležna tržišna inspekcija pri Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta. Puštanje u rad registra pozdravila je Martina Dalić, potpredsjednica Vlade i ministrica gospodarstva, rada i poduzetništva, koja je istaknula kako je puštanje u rad registra doprinos jednom od ciljeva Ministarstva, a to je zaštita potrošača.
Pokretanjem ovog registra omogućit će se zaštita ranjivih skupina potrošača, odnosno svih onih koji svojim osobnim izborom jednostavno ne žele i nisu u mogućnosti trgovati ili sklapati bilo kakve trgovačke ugovore telefonom ili jednostavno ne žele na taj način biti uznemiravani na svoj telefonski broj.
U registar se mogu upisati svi potrošači (fizičke osobe) koji su ujedno i korisnici telefonskih usluga, što uključuje fiksni i mobilni telefon te SMS i MMS poruke. Upis ili ispis broja može tražiti samo potrošač koji je ugovorio uslugu na pojedinom telefonskom broju.
Upis u registar je besplatan, a vlasnik broja treba ispravno ispuniti propisani obrazac zahtjeva i predati ga svom telekomunikacijskom operatoru. Zahtjev se može dostaviti osobno u poslovnici operatora, poštom ili elektroničkom poštom s adrese koja je prethodno provjerena i registrirana pri operatoru kao adresa elektroničke pošte korisnika telefonskog broja.
Operator će u roku od najviše sedam dana upisati broj u registar. U budućnosti je predviđena nadogradnja Registra kako bi postao sastavni dio sustava e-Građani, odnosno građani će u budućnosti moći sami regulirati status svojih brojeva u registru, bez telekomunikacijskih operatora kao posrednika.
Je li određeni broj upisan u Registar možete provjeritiOVDJE, a obrazac zahtjeva za upis preuzmite OVDJE.