Nastavnik informatike Marko Šolić iz zagrebačke osnovne škole Matija Gubec, poznat po izuzetnim uspjesima u radu i opremanju jedne od najboljih učionica informatike u državi, dobio je opomenu pred otkaz zbog statusa na privatnom Facebook profilu. Zašto je došlo do opomene? Zato što je putem statusa kritizirao program školskog posjeta Vukovaru, pišu Novosti.hr.
"U autobusu sam, vraćam se s vođenja osmaša u obvezni posjet Vukovaru, organizirano i plaćeno od strane države. I iskreno mi se povraća, a nije ni od autobusa ni od grozota u videima iz rata, nego od toga što pripremamo djecu za novi rat. Išao sam bez predrasuda, čuo sam od kolega različite stvari, neki su govorili i kako se djeci prikazuje iznenađujuće realna slika o krivnji obje strane… Ništa od toga", napisao je Marko Šolić.
Nastavnik smatra kako školski izlet financiran od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja jednostrano prikazuje događaje iz Domovinskog rata, a opasnost od gubitka posla javio se kada je njegov status objavio portal udruge 'U ime obitelji', Narod.hr.
"Nastavnik je status pisao za vrijeme školskog izleta"
Ravnateljica škole Matija Gubec Ljiljana Klinger opomenu opravdava na temelju toga da je nastavnik status pisao za vrijeme školskog izleta, odnosno u vrijeme kada je bio odgovoran za nadzor djece.
"Temeljem izvješća kolege, utvrđeno je da je Marko Šolić svoj tekst pisao za vrijeme radnoga vremena koje je provodio u autobusu u pratnji s učenicima. I zato što je radio neki drugi posao, a nije skrbio i brinuo o učenicima dobio je opomenu pred otkaz", rekla je Klinger.
U statusu Šolić ističe kako razumije strahote koje donosi rat i suosjeća sa stradalima u Vukovaru, ali smatra kako to nije razlog da se djeci umjesto edukacije nude iskrivljene verzije priča ili direktne laži.
"Pa su tako od licenciranih vodiča i predavača djeca primjerice mogla naučiti kako su u balvan-revoluciji bili četnici i arkanovci. 1990., u zaleđu Zadra, četnici i arkanovci. Ma da ne bi. O tome koji su bili uzroci balvan-revolucije ni riječi, to pitanje se ne smije postaviti. O ubojstvu Reihl-Kira također ni riječi, to je još jedna zabranjena tema. O tome zašto je Vukovar pao i zašto mu se nije pomoglo, ni riječi. O tome što se dogodilo s Jastrebom nakon rata, ni riječi“, napisao je Šolić i dodaje kako su djeca također slušala kako je Oluja bila akcija bez zločina prije koje su civili otišli samoinicijativno.
„Onaj vlak kojim su moji susjedi iz Splita organizirano išli u pljačku valjda nije postojao“, piše Šolić.
Šolićev status nije javno objavljen, a Ministarstvo znanosti i obrazovanja se nije oglasilo na upite odobravaju li praksu pretraživanja profila nastavnika te slanje poruke djeci, koju bi škola trebala učiti kritičkom mišljenju i slobodi govora, da je ovakav pothvat opravdan, piše Novosti.hr.
Naposljetku statusa dodaje kako nije protiv učenja djece o Vukovaru te je istaknuo pozitivne stvari koje ga krase.
"Da se ne shvati krivo – sam Vukovar me zapravo pozitivno iznenadio. Ima predivnih dijelova u centru, muzej vučedolske kulture je arhitektonsko čudo, a sve ove stvari o tome što se tu dogodilo devedesetih bi stvarno svi trebali doći naučiti. Samo u pravom i punom kontekstu", zaključio je Šolić.