prvi vanzemaljski život? / NASA potvrdila da je otkriven planet sličan našem, već ga zovu 'Zemljin stariji brat'!

23.7.2015.

Prije nekoliko sati američka svemirska agencija objavila je da su otkrili novi planet koji najviše od svih do sada nalikuje Zemlji. Već ga zovu Zemlja 2.0. ili Zemljin stariji brat jer je rođen  milijardu i po godina ranije. Veći je za oko 60 posto te se oko svog Sunca vrti samo 30 dana dulje nego originalna Zemlja. Entuzijastični znanstvenici kažu da su dobre šanse da će upravo na tom planetu pronaći prvi vanzemaljski život.

A Kepler's Dozen: Small Habitable Zone Planets - Kepler-452b makes a dozen! https://t.co/VDpqYFAvsEpic.twitter.com/N04KQv1Hdw

Zemlja 2.0. - tako je NASA nazvala novootkriveni planet originalnog naziva Kepler-452b koji je 1400 svjetlosnih godina udaljen od Zemlje 1.0.

"Ovo je najveći uspjeh u šest godina programa Kepler. Čovječanstvu je ovo prvi korak u potrazi za odgovorom na pitanje - jesmo li sami u svemiru? Vi i ja nećemo putovati na ove planete, ali naša djeca i unuci hoće", uzbuđeno je poručio Jon Jenkins, istraživački centar NASA-e u Kaliforniji.

Otkriveni planet je 60 posto veći od Zemlje, ljudi bi na njemu bili dvostruko teži i živjeli bi na sličnoj temperaturi. No, hrvatski astronom upozorava - još je nepoznata najvažnija informacija...

"Dok ne znamo kakva je atmosfera mi ništa ne možemo znati. Mi kažemo da bi temperatura mogla biti povoljna jer je daleko od svoje zvijezde kao zemlja od našeg sunca, ali ako je atmosfera od ugljikdioksida onda je temperatura puno puno veća od one koja bi omogućila da postoji voda u tekućem stanju što smatramo preduvjetom za nastanak života", dodaje Ante Radonić, astronom.

NASA-ini znanstvenici ipak hrabro objavljuju - dobre su šanse da ovdje doista pronađemo život.

"Sunce ove planete je deset posto veće i 20 postosjajnije od našeg sunca. Ovaj planet kruži oko Sunca u 385 dana i samo je pet posto udaljeniji od svoje zvijezde nego Zemlja od sunca", dodaje Jenkins.

NASA-ino otkriće stiže samo nekoliko dana nakon što je ruski milijarder Jurij Milner s fizičarem Stephenom Hawkingom započeo najintenzivniju potragu za vanzemaljskim životom do sada.

"Planetarni sustavi žive milijarde godina, bez obzira koliko možda mnogo ima civilizacija u svemiru, ali pitanje je koliko je civilizacija čiji će signali sada stizati na Zemlju. Moćda su nekis stizali prije tisuću godina ili milijun, ali da baš sada dolaze vjerojatnost je jako mala".

Dok se ne dokaže da na njemu nema života - Zemlja 2.0. je kriva za entuzijazam znanstvenika čiji će teleskopi neko dulje vrijeme biti usmjereni prema novom planetu.

Brak na prvu UK