Uspješna kampanja, ili? / Na promociju eura potrošeno 25 milijuna kuna. Stigle brošure: 'Baš su bacali… I još sliku Plenkovića stavili'

Novac se potrošio na promidžbu, oglašavanje u medijima, odnose s javnošću, organizaciju pozivnog centra, istraživanja, putujuću izložbu i brošure

26.10.2022.
20:45
VOYO logo

25 milijuna kuna - toliko je dosad potrošeno na promociju i uvođenje eura - od letaka i brošura do call centara i spotova. No, je li kampanja doprla do građana?

"Bako, bako! Jesi vidjela ti ovo? Sve će ti poskupjeti." Tako govore u jednom od dva videospota za edukaciju građana o uvođenju eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ej, a što s kunama kad dođe euro? Treba ih zamijeniti…" A kampanju platiti. Po spotu 135.000 kuna, a to je samo dio velike kampanje.

Image
LOVCI U MUTNOM /

Euro dolazi, a s njim i nova poskupljenja. Trgovci ispod naljepnica kriju stare cijene, bili smo u tajnoj kupnji!

Image
LOVCI U MUTNOM /

Euro dolazi, a s njim i nova poskupljenja. Trgovci ispod naljepnica kriju stare cijene, bili smo u tajnoj kupnji!

"Uglavnom nas uvjeravaju da se ništa ne mijenja, da je sve sigurno. Da nije poskupljenje", govori Zagrepčanka Katica Petrović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A u poštanske sandučiće stižu brošure. Tisak - 85 lipa po komadu i stići će u svako domaćinstvo. Prevedena je na romski jezik, a bit će izdana i na Brailleovom pismu.

"Ja sam jučer dobila u pošti i pitam se šta je ovo novo. Baš su bacali… I još sliku Plenkovića stavili", govori Nada Krišto iz Splita.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Euro je i na kotačima. Na sva pitanja građana odgovaraju edukatori i predstavnici HNB-a.

"Radi se o putujućoj izložbi koja putuje od Slavonije pa do središnje Hrvatske, pa preko Primorja i Dalmacije. Trajat će sve do prosinca", kazala je savjetnica u Hrvatskoj narodnoj banci Maja Pečenić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Obići će 27 gradova, a mobilni timovi još 70-ak mjesta kako bi educirali građane.

Image
Foto: RTL Danas

Da bi građani o euru sve naučili, ovako izgledaju troškovi. Novac se potrošio na promidžbu, oglašavanje u medijima, odnose s javnošću, organizaciju pozivnog centra, istraživanja, putujuću izložbu i brošure - ukupno gotovo 25 milijuna kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predsjednik Vlade poručuje - dva milijuna eura za kampanju će dati oni, a dva Europska komisija.

"Nema nekog detalja. Ima jedna velika cjelina, sustavnog, sistematskog, javno dostupnog procesa i rasprave. Imate sada ovu turu na koju idu stručnjaci po Hrvatskoj. Obilaze sve gradove. Imate autobuse, imate medijsku kampanju", kazao je Andrej Plenković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Do uvođenja je ostalo 67 dana, a kampanja će trajati do ožujka sljedeće godine. Kad se podvuče crta - iznos cijele kampanje je 1 euro po stanovniku.

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo