Iako je javnost senzibilizirana problemom sve učestalijih koncesija na plažama, najveći nered i štetu na hrvatskoj obali zapravo stvaraju sidrišta, piše Slobodna Dalmacija.
To je po definiciji morsko područje pogodno za sidrenje brodova, umjerene dubine i mekana dna.
Trenutno je na našoj strani Jadrana 86 takvih lokacija pod koncesijom, ali to sigurno nije njihov konačan broj. Radi se, naime, i na crno. I to punom parom.
Jedan od primjera je Milna na Braču, jedna od najljepših uvala na Jadranu, na kojoj međutim, iz dana u dan napreduje biznis na crno. Iakose situacija navodno konstantno prijavljuje nadležnima, reakcije nema.
"Uvala Lučice potpuno je devastirana i u stvarnosti više nije sidrište, nego prava nelegalna marina", razočarano konstatira Katica Buzolić, predsjednica Općinskog vijeća Milne. O tome je uputila dopis Županiji i nadležnom ministarstvu.
"Molimo podatke za važeće ugovore za sve koncesije na pomorskom dobru na području općine Milna, budući da smo svjedoci da se pomorsko dobro koristi bez ugovora o koncesiji i mimo ugovora o koncesiji.
Najdrastičniji je primjer uvala Lučice, u kojoj je više od 60 bova i ilegalni gat za koji je Povjerenstvo za praćenje i izvršenje odluka i ugovora o koncesijama još prije godinu dana ustanovilo da nije sastavni dio koncesije (utvrđeno je tada da sidrište nije označeno, a nije ishođena ni potvrda glavnog projekta). Ne zna se tko ima važeće koncesije, na koji rok i koliku površinu", navodi se u dopisu čelnice lokalnog parlamenta.
Prostornim planom uređenja općine Milna u uvali Lučice je predviđeno sidrište, ali na udaljenosti 100 metara od obale. A brodovi se sidre na deset metara od obale koja se nalazi u turističkoj zoni i predviđena je za plažu. Dopušteno je maksimalno 20 vezova.
Predsjednik Udruge 'Eko-etno Milna' tvrdi da je u uvali četiri puta više brodova no što je predviđeno Prostornim planom uređenja općine Milna. Na 70 bova, dodaje, naplaćuju se vezovi bez izdavanja ikakvih računa. Početkom sezone obitelj Lemešić je ilegalno postavila više od 40 novih bova, a tu se već nalazi i sidrište obrta Šime Kovačića te sidrište tvrtke "Areta", kao i jedan ilegalni ponton dužine od preko 30 metara čiji se vlasnik ne zna, ali se brodovi uredno vezuju i naplaćuje se vez.
"Kako je to moguće i po kojem planu, a 'koncesije', ako i postoje, daju se ilegalno u podnajam i njima se trguje", tvrdi Buzolić, piše Slobodna Dalmacija.