Na hrvatskim autocestama je postavljeno 1700 novih kamera koje su integrirane u potpuno automatizirani moderni sustav za krizne situacije.
Nove kamere moći će brže i sigurnije prepoznati potencijalno opasne situacije, poput vožnje u suprotnom smjeru, zaustavljenog vozila, pješaka na cesti, a samim time i ubrzati adekvatnu reakciju na problem.
"Očekujemo završetak projekta do kraja godine. Predstoji zamjena određenog broja analognih kamerama koje mijenjamo s novim tehnološkim naprednijim digitalnim kamerama i predstoji zamjena prometno-informacijskog sustava u centrima za nadzor za upravljanje prometom. Centar za nadzor upravljanja prometom je najvažniji cestarinski objekt koji je zadužen za upravljanje prometom na određenoj dionici autoceste", kazao je Davor Bićanić iz Središnjeg centra za nadzor i vođenje prometa na autocestama za RTL Danas.
Sustav će signalizirati što treba naparaviti
Objasnio je i kako će novi sustav funkcionirati u praksi.
"Sustav će ubrzati reakciju operatera u centrima. Na primjeru tunela ćemo objasniti kako funkcionira. U slučaju prometne nesreće u tunelu sustav će unaprijed ponuditi operateru mogućnost da li da zatvori jednu prometnu traku, tunelsku cijev u jednom smjeru vožnje ili tunel u potpunosti. Nakon što odabere, signalizacija se prilagodi trenutnoj situaciji i operater vrši izvještavanje nadležnih službi."