Kako bi jahte koje dolaze iz pravca Crne Gore mogle uploviti u hrvatsko teoritorijalno more i dubrovački akvatorij, moraju proći graničnu kontrolu u Cavtatu. No, one to nisu mogle napraviti jer je bio praznik, a Lučka kapetanija Dubrovnik - ispostava Cavtat nije radila.
Naime, kako bi jahte mogle uploviti, potrebno je obaviti kontrolu od strane policije, carine i Lučke kapetanije. S kontrolom od strane policije i carine zapreke ne postoje, no postoje kad je riječ o Lučkoj kapetaniji koja ne može obaviti kontrolu tijekom praznika. Drugim riječima, 20. lipnja, usred turističke sezone, jahtaši koji uplovljavaju u Dubrovnik iz smjera Crne Gore bili su u problemu jer Kapetanija nije radila.
Isto se događa cijele sezone i na ostale praznike te nedjeljom, kao i radnim danom nakon 15:00 sati, jer Kapetanija u Cavtatu iza tih ura ne radi. Jahtaši imaju problem i subotom nakon 13:00 sati, dokad je radno vrijeme Kapetanije.
Što jahtaši tada mogu napraviti? Dubrovački dnevnik iz neslužbenih izvora doznaje kako u tom slučaju oni, nakon što su uplovili u Cavtat, bivaju savjetovani ili da se usidre i pričekaju da Kapetanija započne s radnim vremenom, ili da pođu do Dubrovnika na kontrolu, čime su prisiljeni na prekršaj jer su već uplovili u hrvatsko teritorijalno more bez kontrole.
Upućeni koji su imali priliku razgovarati s jahtašima tvrde kako su zbog navedenog gosti u čudu te kako se ovakvom praksom definitivno ne šalje najbolja slika Dubrovnika u svijet, posebno ako se u obzir uzme kako su jahtaši obično ozbiljni gosti visoke platežne moći.
Evo i kakav dojam stječu turisti kad u Hrvatsku brodom ulaze s južne strane.
"Po dolasku u Cavtat potrebno se vezati na rivi. Bez da ikog išta tražite, materijalizirat će se osoba koja ljubazno preuzima konope Vašeg broda kako bi ih privezala na bitvu. 'Kako lijepo', pomislite, ovdje su i prijateljski ljudi. Čim se privežete, shvatit ćete da ljubazna osoba koja vam je upravo pomogla nije ništa drugo nego lokalni mafijaš (neka vrsta neovlaštenog osoblja za privezivanje brodova) koji će Vas pitati za usluge koje niste željeli 100 kuna (15 €). Pokušajte ga ne platiti, bacit će vam konope u more. A onda se hrvatska birokracija pobrinula za plaćanje brojnih taksi policiji, kapetaniji i opet u policiji kojoj treba uplatiti porez na ulaz u zemlju i pristojbu na dopuštenje za plovidbu koja se utrostručila u odnosu na prošlu godinu. Ako se odlučite zaustaviti u Cavtatu, morate pričekati prije nego pristigne mega jahta (ona koja zarađuje više novca ima prioritet), a ako pak odluče provesti noć negdje drugdje, zaustavit će vas na rivi po cijeni od 130 € po noći", prenio je iskustvo talijanske nautičarke Irine Nazarove iz grada Monfalcone Morski.hr.