Škver je prazan, radnici na čekanju, a Brodosplit najavljuje da će za američku kompaniju Storylines graditi prvi rezidencijalni kruzer.
"Bit će to pravi ploveći grad na moru koji će imati školu, bolnicu, poštu...", kazao je glasnogovornik Brodosplita, Josip Jurišić.
Ovako bi trebao izgledati taj kruzer, a iako je Brodosplit na putu u stečaj investitor iz Miamija potvrđuje da je ugovor potpisan. Radnici nisu sigurni u projekt.
"Malo vjerojatno, daj bože da sam ja u krivu, pa se ljudi zaposle, dosta je ljudi otišlo“, kazao je Pave Matošić iz Nezavisnog sindikata Brodosplita.
Investicija je teška milijardu i pol dolara ili više od 11 milijardi kuna.
Financira ga sam kupac, a državne garancije će biti u visini od 40 posto", dodaje Jurišić.
To bi, prema izjavama iz Brodosplita, značilo, da bi država koja potražuje više od milijardu kuna još trebala dati avansna jamstva na najmanje 4 milijarde kuna.
"Razvija se već dvije godine, sad je došao u fizičku fazu, sad početak rezanja čelika, znaju se rokovi izgradnje, znači, brod mora biti gotov do 2025.", kaže Jurišić.
A na upit RTL-a o avansnim jamstvima koje bi za novi projekt trebala osigurati Vlada u Ministarstvu financija kažu da na stolu nemaju ništa.
"Vezano uz navedeni ugovor Ministarstvo financija nije zaprimilo zahtjev za jamstva, niti bilo kakve druge informacije", rekli su.
Bivši ministar financija je u posljednjim danima pred ostavku morao iskeširati 244 milijuna državnih jamstava VTB banci u Njemačkoj koja je kreditirala izgradnju broda još uvijek privezanog u škveru. Pitanje je i tko će raditi.
"U varijanti kad bi se kad bi se radio ovaj brod ljude bi trebalo vratiti nazad, a koliko će ljudi biti susretljivi, to ćemo tek vidjeti. To je veliki zalogaj", rekao je Matošić.
Tko će zagristi? Predstečajni povjerenik Mateo Puljić kaže da mu ugovor Brodosplit još nije dostavljen, te da će tek tada procijeniti je li bila za taj potpis potrebna i njegova suglasnost bez kojeg nema ni izgradnje megakruzera.