Ministar sporta Vedran Mornar ima potpuno suprotno stajalište od ministra policije Ranka Ostojića u jučerašnjem RTL Direktu za svastiku na Poljudu okrivio Hrvatski nogometni savez.
"Teško je to komentirati. Meni je zbilje nevjerojatno da još ima ljudi koji nisu naučili povijest, zato i radimo reformu školstva. To je simbol koji je pokrenuo događaje koji su uzrokovali smrt 80 milijuna ljudi. To je kao da cijelu Hrvatsku 19 puta ubijete i to svakog muškarca ženu i dijete", odgovorio je.
Ministar unutarnjih poslova dosta je oštrije osudio samu svastiku i sam HNS?
Ne znam temeljem čega. Puno se toga priča protiv HNS-a, ali nikakvih konkretnih stvari koje se njima stavljaju na teret ja ne vidim. Znam da su ljudi nezadovoljni sa sastavom HNS-a. Neka se prva konkretna stvar pokaže pa ćemo pokrenut postupak, ali očito tih konkretnih stvari. Još nema.
Dio baš tog sastava HNS-a Vaš prethodnik je često spominjao, konkretno govorio je o gospodinu Mamiću i načinu na koji će riješiti sve njegove nezakonitosti. Gdje je zapelo 'isušivanje močvare'?
O nezakonitostima gospodina Mamića, ako ih ima, treba se baviti financijska policija, a ako financijska policija dosad nije ništa oko toga poduzela, onda je to pitanje sigurno za njih, a ne za ovo Ministarstvo. Mi dajemo neke pravne okvire, prema tome tu ne vidim što mi možemo dalje napraviti, preporučam Poreznoj upravi financijskoj policiji da to onda do kraj istraže pa ako ima nezakonitosti, zna se što se postupa.
Pravne smjernice koje dajete, najavljivao je i Vaš prethodnik. One bi podrazumijevale da ljudi koji su pod istragom ili koji su u sukobu interesa poput Mamića, ne mogu djelovati u sportu. Gdje je zapelo s tim stvarima?
Što se tiče Zakona o sportu, on je u postupku. Zakon o sportu je prošao javnu raspravu. Previše je nezadovoljnih, mi ćemo vidjeti što dalje. Neke primjedbe ćemo uvažiti, ići ćemo od jedne do druge i u tim primjedbama će bit adresirane neke stvari koje sada škripe.
Vratimo se temi s početka. Kako bi se spriječili ovakvi scenariji u budućim generacijama, koliko se može utjecati na kurikulume u školama? Kako da se drugačije pristupi toj problematici?
Mi upravo to radimo. Upravo zato što smo svjesni svih nedostataka koje škola ima, pokrenuli smo opsežni projekt promjene kurikuluma. U ovom trenutku smo u fazi odabira stručnih radnih skupina koji će raditi predmetne kurikulume. Za to je bio iznenađujuće veliko zanimanje. Nama je bilo 180 ljudi koji su radili posao na promjenama matematike, hrvatskog jezika, itd. Mi imamo preko 700 prijava. Nama će biti jedan od težih, ali slađih zadataka odabrati najbolje. Mislim da se mora učiti uzročno-posljedična veza, pa da sebi jednom za svagda nauči da svastika nije nešto pozitivno nego simbol zla.
Od svih tih silnih prijedloga, možete barem neke podijeliti? Kako bi djeca trebala vizualnije shvatit strahote iz Drugog svjetskog rata?
Na to treba dati odgovor struka i povjesničari. Mi ćemo ih posjesti i tražiti od njih da se ta tema, Holokausta i zločina i u Domovinskom ratu, jasno i objektivno prikaže.