'MOĆI ĆETE SE NARUČITI KOD DOKTORA PUTEM MOBITELA': /

HZZO predstavio novosti u hrvatskom zdravstvu

Image
Foto: Pixsell, Davor Puklavec
31.8.2016.
15:38
Pixsell, Davor Puklavec
VOYO logo

Portal dostupan preko sustava e-Građani

Preko Portala za pacijente građani će moći vidjeti svoje propisane i izdane lijekove, nalaze i otpusna pisma, dodatno upravljati pravima pristupa svom eKartonu, te imati uvid tko je i kada pristupao pojedinim dijelovima njihova kartona, najavio je u srijedu na konferenciji za novinare v.d. ravnatelj HZZO-a Fedor Dorčić.

Portal će sljedećeg tjedna biti dostupan na računalima putem sustava e-Građani i omogućiti pristup središnjem elektroničkom zdravstvenom zapisu - eKartonu, koji u probni rad kreće 1. rujna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dorčić najavljuje aktivniju interakciju pacijenata sa zdravstvenim sustavom, te rasterećenje liječnika od administrativnog posla. Pristup portalu imat će svi autorizirani korisnici, no u HZZO-u naglašavaju višestruku zaštićenost podataka koji nisu javno dostupni.

Sigurnost, kažu, jamči niz najsuvremenijih zaštitnih mjera, uključujući kriptirani promet podataka, primjenu Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava, te pametne identifikacijske kartice za ovlaštene zdravstvene djelatnike.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uz to, osjetljivi podaci neće biti prikazani u e-Kartonu, koji će prikazivati kronične i akutne dijagnoze, ali će podaci povezani s potencijalno stigmatizirajućim bolestima biti skriveni.

Image

Mobilni portal za pacijente

U HZZO-u najavljuju da će u sljedećih deset dana u probni rad pustiti i mobilni portal za pacijente s mobilnim telefonima, preko kojega će se moći naručivati u ordinacije obiteljske medicine, slati zamolbe za obnovu kontinuirane terapije ili izdavanje doznaka.

Mobilni portal bit će dostupan na posebnoj internetskoj adresi, a pristup će omogućiti izabrani liječnik kod kojeg će pacijent potpisati izjavu te dobiti lozinku za ulaz u mobilni portal.

Dorčić ističe da je to iskorak na višu razinu komunikacije između liječnika i pacijenta, koji više neće morati čekati na slobodne telefonske linije. Olakšat će se, kaže, i rad liječnicima te uštedjeti vrijeme pacijentima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U probnom će razdoblju pacijentima za komunikaciju putem mobilnog portala biti dostupno 939 timova opće/obiteljske medicine, 165 pedijatrijskih timova, 140 ginekoloških i 372 tima dentalne medicine.

Image

Nakon što se zamolba obradi ili dodijeli termin, pacijent će, opet kroz mobilni portal, automatski primiti odgovarajuću povratnu informaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U HZZO-u ističu da je mobilni portal siguran komunikacijski kanal te da će svaka komunikacija automatski biti evidentirana u kartonu pacijenta. Liječnik će, temeljem profesionalne procjene, odlučiti kada treba pozvati pacijenta u ordinaciju.

Mobilni portal za pacijente već je prošao testnu fazu pilot-projekta u trajanju od više mjeseci te je pokazao izvrsne rezultate. Ankete provedene među liječnicima i pacijentima pokazuju da je 98 posto korisnika bilo zadovoljno novim funkcionalnostima, kažu u HZZO-u.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo