GONG je nakon analize spotova plaćenih novcem poreznih obveznika zaključio da Vlada vodi propagandnu, a ne informativnu kampanju za referendum o ulasku Hrvatske u Europsku uniju, a zaključke su predstavili na konferenciji za medije.
"U spotovima smo vidjeli da se Ministarstvo vanjskih poslova izrugivalo građanima i njihovim mogućim euroskeptičnim stavovima o mogućim manama i nedostacima ulaska Hrvatske u EU", izjavio je Zlatan Krajina, profesor na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu.
U kampanji nedostaju osnovne informacije o prednostima i nedostacima ulaska Hrvatske u EU.
Stoga smatraju da sve uprave i marketinški odjeli trebaju osigurati jednake uvjete za medijsko oglašavanje u pogledu cijene, termina i minutaže, kako Vladi tako i svima drugim akterima u kampanji za referendum o EU, zahtijevaju u GONG-u.
HTV, ističu u GONG-u, treba hitno obnoviti emitiranje Euromagazina, kao vodeće specijalizirane emisije za pitanja Hrvatske u kontekstu EU.
Svi informativni programi trebaju u udarnim terminima osigurati kvalitetno pripremljene debatne emisije, koje će osigurati iznošenje argumenata temeljenih na provjerenim informacijama.
Također su mišljenja da bi trebalo otisnuti daleko veći broj brošura "Što Hrvatskoj donosi članstvo u EU", kojima bi se građane informiralo o prednostima i nedostacima ulaska u EU. Zasad je predviđeno tek 14.000 primjeraka.
Vodiči za referendum
Podsjetili su i na Kodeks dobre prakse o referendumima, što ga je Europska komisija za demokraciju putem prava, odnosno, Venecijanska komisija objavila u Strasbourgu 2009. godine. Komisija preporučuje balansiranu prezentaciju ne samo pogleda izvršne i zakonodavne vlasti ili osoba koje dijele njihov pogled, nego i suprotne strane.
Kako bi građanima olakšao ostvarivanje biračkog prava na referendumu, GONG je na svojim stranicama u četvrtak objavio dva vodiča u kojima građani mogu pronaći odgovore na brojna pitanja i nedoumice - Vodič kroz popise birača za EU te nešto općenitiji Vodič kroz EU referendum.