"Europska komisija (EK) u partnerstvu s British Councilom i u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja osigurala je u okviru Programa potpore strukturnim reformama (SRSP) novu financijsku i stručnu potporu za uvođenje kurikularne reforme u sve škole", priopćilo je u subotu Ministarstvo znanosti i obrazovanja (MZO).
"Nakon pozitivnog izvješća Europske komisije, koje po prvi put hvali Hrvatsku za ambiciozne reforme u obrazovanju, ova, stručna i financijska podrška predstavlja novi vjetar u jedra reformi s najviših razina Europske unije", ističe tim povodom ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.
VEZANE VIJESTI
- Mijenjali bi sustav, ali velik obim posla nisu očekivali: Učitelji smatraju kako ih se dovoljno ne cijeni
- Budućnost bez povijesti: Nova odluka Ministarstva obrazovanja šokirala profesore
- Ministrica pred pločom o zabludama: 'Profesori povijesti i kemije neće ostati bez posla'
Prema planu cjelovita kurikularna reforma ulazi u sve škole od školske godine 2019./2020 te je, ističu iz MZO, iduća godina ključna za uspješnu pripremu frontalne provedbe, ali i za evaluaciju eksperimentalne provedbe reforme.
"Trenutno u eksperimentalnoj fazi surađujemo s međunarodnim stručnjacima koji su u Hrvatskoj upravo preko EK, i oni nam daju značajnu podršku svojim iskustvom u reformskim procesima u uspješnim zemljama od Finske pa sve do Novog Zelanda. Sada radimo na pripremi frontalnog uvođenja reforme u sve škole od sljedeće školske godine, i tu su nam pored domaćih stručnjaka važna i međunarodna iskustva. Naime, početkom siječnja 2019. donosimo nove kurikulume, raspisujemo natječaj za udžbenike, a edukacije za učitelje već traju“, poručila je ministrica Divjak.
Program podrške obrazovnoj reformi trajat će godinu dana, a vrijedan je oko 2,2 milijuna kuna i između ostalog uključuje osnaživanje kompetencija ravnatelja škola za vođenje i razvoj, edukaciju mentora koji provode edukacije učitelja i nastavnika svih osnovnih i srednjih škola, pripremu novih obrazovnih sadržaja uz poseban naglasak na razvoj kompetencija za vrednovanje i ocjenjivanje: samovrednovanje i vršnjačko vrednovanje učenika, samovrednovanje škola te njegovu primjenu u strateškom razvoju škole te evaluaciju učinaka reforme i projekta, ističe se u priopćenju.