Najveći sigurnosni propust u povijesti zračne kontrole

Postupna normalizacija nadzora zračnog prostora uslijedila je u srijedu u 17.40 sati, nakon teškog incidenta koji se dogodio u glavnoj zgradi Hrvatske kontrole zračne plovidbe u Zagrebu.

31.7.2014.
21:27
VOYO logo

Sustav kontrole letenja u Kontroli zračne plovidbe u potpunosti je operativan. Nakon što smo obavili temeljitu provjeru elektroenergetskog sustava napajanja, jučer iza 12 sati kapacitet Oblasne kontrole zračnog prometa Zagreb podignut je na 75% te će se nastaviti dizati. Do vikenda planiramo biti na razini normalnih operacija te se iz navedenih razloga ne bi trebala očekivati kašnjenja letova zrakoplova koji koriste naš zračni prostor', rekla je Jutarnjem listu jučer Marina Halužan, glasnogovornica HKZP-a.

Postupna normalizacija nadzora zračnog prostora uslijedila je u srijedu u 17.40 sati, nakon teškog incidenta koji se dogodio u glavnoj zgradi Hrvatske kontrole zračne plovidbe u Zagrebu, zbog čega Oblasna kontrola leta 100 minuta nije mogla obavljati nadzor zračnog prostora, a oko 300 aviona u tom je vremenu preusmjereno prema Sloveniji, Mađarskoj, Italiji i Srbiji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prodor velike količine vode

'Preko Nadzornog odbora HKZP-a odmah u srijedu poslijepodne zatražio sam provođenje hitne istrage koja mora dati precizne odgovore zbog čega je voda prodrla u prostorije s elektropostrojenjima i zbog čega su svi sustavi napajanja električnom energijom zakazali. Ovo je ozbiljan sigurnosni incident koji se dogodio dok je u našem zračnom prostoru bilo oko 100 aviona. Mi moramo znati zbog čega se to dogodilo i utvrditi čija je to odgovornost', rekao je jučer ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić i dodao da je bio iznimno ljut kad je obaviješten o cijelom događaju.

U srijedu je uslijed snažnih kišnih oborina došlo do prodora velike količine vode u podrum zgrade Kontrole zračne plovidbe gdje su smještena elektroenergetska postrojenja koja služe za napajanje električnom energijom cijele zgrade, pa tako i sustava za nadzor smještenih u Oblasnoj kontroli leta. Zgrada ima dva srednjenaponska priključka, agregatsko napajanje i besprekidno napajanje autonomije dva sata koje je duplicirano. Svi ti sustavi potpuno su prekinuli rad, što je izazvalo potpuni kolaps u radu Oblasne kontrole. Podrum se nalazi dva kata ispod zgrade, a voda je prodrla kroz jedna vrata koja se nalaze u razini zemlje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Panika u Operativnoj dvorani

Pod silnim pritiskom vrata su izbačena iz nosača, a u podrumu se uskoro nakupilo vode gotovo do metar visine. U Operativnoj dvorani Oblasne kontrole nastala je panika jer je u tom trenutku u hrvatskom zračnom prostoru bilo oko 100 aviona koje je hitno trebalo preusmjeriti u susjedne zemlje. Iako su prve vijesti govorile da je voda prodrla i u prostor Oblasne kontrole, to se nije dogodilo. U trenutku prodora vode u Operativnoj dvorani bilo je oko 40 zaposlenika jer se u to vrijeme obavljala smjena zaposlenika. Dvorana ima 820 kvadrata i u njoj je raspoređeno 30-ak radnih stolova - konzola i iz nje se godišnje upravlja s nešto manje od 500.000 zrakoplova. http://www.jutarnji.hr/ministar-doncic-naredio-hitnu-istragu-najveceg-sigurnosnog-propusta-u-povijesti-zracne-kontrole/1210305/

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo