Mijenja se Pravilnik o načinu obavljanja i organiziranja vozačkih ispita tako da bi polaznike autoškola uskoro mogle dočekati velike novosti u načinu polaganja vozačkog ispita. Dvije važnije predložene izmjene su da se vozila opreme kamerom koja će snimati tijek vozačkog ispita i da tijekom ispita ispitivač sjedi na prednjem sjedištu, a instuktor na istražnjem, javlja Srednja.hr.
Obvezu snimanja vozačkog ispita audio i vizualnim uređajima zakonodavac obrazlaže mogućnošću kvalitetnijeg praćenja provedbe ispita, nadzora rada ovlaštenog ispitivača, analize i evaluacije procesa polaganja vozačkog ispita, kao i utvrđivanja objektivnih činjenica koje su prethodile rezultatu ispita.
"Nismo protiv snimanja ispita. Razvoj tehnologije je vrlo brz i treba ići ukorak s vremenom. Nadam se da će snimanje ispita omogućiti točno i objektivno utvrđivanje relevantnih činjenica u postupku polaganja vozačkog ispita. Također, snimanje ispita treba povećati transparentnost kod procesa polaganja vozačkog ispita i pridonijeti ujednačavanju provedbe vozačkog ispita", rekao je za Srednju.hr Denis Ožegović, predsjednik Udruženja autoškola Hrvatske gospodarske komore.
Neopravdan prijedlog premještanja ispitivača
Što se tiče drugog prijedloga, o premještanju ovlaštenog ispitivača na prednje sjedalo, zakonodavac ga nije službeno objasnio. Ožegović kaže kako im nije jasan razlog izostavljanja instruktora vožnje sa svog radnog mjesta. Udruženja autoškola HGK zalaže se da instruktor vožnje sjedi gdje je i sjedio do sada.
"Stav Udruženja autoškola, ali brojnih instruktora i dijela ovlaštenih ispitivača jest da je ovakav prijedlog neopravdan i neutemeljen. Budimo pošteni i priznajmo da ovlaštenog ispitivača stavljamo u zahtjevan položaj: mora provoditi ispit, praktično i na devet različitih vozila i njihovih osobina dnevno, upisivati na tablet uređaj počinjene pogreške kandidata, a za to vrijeme mora imati punu pozornost usmjerenu na odvijanje prometa, kako bi mogao na vrijeme reagirati u opasnoj situaciji. Jedan od zadataka možda neće stići obavljati na optimalan način.
Kandidate u autoškolama učimo da je dovoljna jedna sekunda nepažnje da se dogodi prometna nesreća. Ovakva odredba može proizvesti problem smanjenog interesa za obavljanje poslova ovlaštenog ispitivača u budućnosti, kojih ionako nedostaje", objasnio je Ožegović.
Ostali prijedlozi
Jedan od prijedloga je i da autoškola može prijaviti kandidata za vozača na ispit iz predmeta Upravljanje vozilom i prije završetka osposobljavanja, a najranije ako mu je preostalo još tri sata do završetka minimalnog propisanog plana i programa, uz uvjet da se osposobljavanje završi najmanje 48 sati prije polaganja ispita. Predlaže i da kandidat koji nije pravodobno pristupio polaganju ispita ili koji nije položio ispit iz pojedinoga nastavnog predmeta može ponovno pristupiti polaganju ispita, uz ponovnu uplatu nadoknade, u roku koji odredi ovlaštena stručna organizacija, a koji ne može biti kraći od sedam dana niti dulji od 40 dana.
Prijedlog je i da se vozački ispit provodi na vozilu na kojem nema krovne ploče za označavanje vozila autoškole i koje mora imati držač kamere za snimanje provedbe vozačkog ispita na vjetrobranskom staklu.
Posljednji među važnijim prijedlozima je da ovlaštena stručna organizacija izrađuje godišnje izvješće o prolaznosti kandidata za vozače po pojedinom nastavnom predmetu koji polažu prvi put i to po autoškolama, predavačima, instruktorima vožnje i kategorijama, piše Srednja.hr.