Južnokorejski divovi svjetske autoindustrije Hyundai i Kia zajedno ulažu oko 600 milijuna kuna u Rimac automobile. Otkrio je to direktor tvrtke iz Svete Nedelje Mate Rimac.
Prvi zajednički projekt je razvoj električnih vozila visokih perfomansi. Sportski automobili na struju, kakvi su proslavili Rimčevu tvrtku, trebali bi biti razvijeni do 2020. godine.
O tome što će točno raditi za tvrtke i Južne Koreje te o budućnosti same tvrtke, za RTL Danas govorio je Mate Rimac.
"Za Hyundai i Kiu radit ćemo isto što i za druge tvrtke. Prošle godine je u vlasničku strukturu ušao Porsche, odnosno Volkswagen grupacija, radimo i za druge tvrtke, one koje nisu u vlasničkoj strukturi. Uglavnom se fokusiramo na pogonski sustav koji se sastoji od baterijskog sustava, motora, invertera i getribe tj. prijenosnika. Plus elektronika za upravljanje auta, infotainment i neki drugi sustavi", otkriva Rimac.
S južnokorejskim divovima Rimac automobili rade na dva projekta - jedan je potpuno električni automobil, a drugi je hibrid električnog pogona i pogona na vodik.
"Radimo mi s njima duže, sve što se danas vidi, krenulo je znatno ranije, godinama smo u kontaktu, radimo na projektima. Cilj je da do kraja sljedeće godine imamo prve komade koji se voze i testiraju. Cilj je doći do serijske proizvodnje gdje bi smo mi proizvodili ključne sustave, a Hyundai sam automobil", objasnio je Rimac.
U Rimac automobilima danas radi oko 500 ljudi, prošle su godine zaposlili njih 200, a ove planiraju njih dvjestotinjak.
"Imamo velike planove što se tiče prostora, širenja, oduvijek smo imali velike snove, ciljeve i ambicije, ali smo još uvijek na početku našeg puta", rekao je Rimac.
VEZANA VIJEST
Ove investicije Rimac automobili ostvaruju u zemlji koja nema značajniju autoindustriju. Zašto Hrvatskoj nikad dosad nije uspjelo dovesti velike igrače? Nedostaju, ističe Rimac, proaktivnost i jasna strategija.
"Ne volim bubati i pričati napamet. Radili smo detaljnu studiju na preko 100 stranica, ušli u sve brojeve zašto su Hrvatsku zaobišla dva investicijska vlaka i otišla u Slovačku, Češku, Mađarsku, Sloveniju. Što možemo napraviti da to promijenimo? Proaktivnost i jasna strategija su na prvom mjestu. Zemlje se danas natječu kao tvrtke i kad investitori biraju kud će ići uspoređuju konkurentnost, a Hrvatska tu jednostavno nije konkurentna.
Prije Hyundaija i Kie i drugi su ušli u vlasničku strukturu tvrtke. Je li Mate Rimac i dalje većinski vlasnik?
"Danas jesam, ali kako završavamo papirologiju više neću biti. Bit ću i dalje najveći pojedinačni dioničar, ne znam točno, 43 posto... Toliko mi je to malo važno da ne pratim", rekao je Rimac.
Ističe da svi shareholderi u firmu ulažu jer ih smatraju drugačijima: "Ne želimo biti njihova ispostava, nego neovisna firma. Svi daju meni povjerenje. Ja sam najsretniji ako postoji netko tko može bolje voditi firmu da se ja mogu posvetiti tehničkim stvarima. Nažalost, ne znam takvu osobu. Zasad ja vodim firmu".
Iako se tvrtka rapidno širi, ostat će u Hrvatskoj.
"Sjedište će biti u Hrvatskoj, mi smo hrvatski d.o.o., nemamo holding sturkturu kao neke druge tvrtke. Svi investitori su ušli u Hrvatsku, iako su se tome bunili, mi smo to uspjeli progurati", rekao je Rimac.