Mama mi je umrla u lipnju, a T-Com mi poslao njezin račun i za rujan

Licia Baranović preminula je početkom lipnja. Njena kći je nakon toga obavijestila telefonsku kompaniju da je linija koju je koristila slobodna.

15.10.2012.
10:20
VOYO logo

"Molimo Vas da podmirite otvorene račune kako ne bi došlo do daljnjeg procesa opominjanja ili isključenja usluga slijedom neplaćanja, a samim time i dodatnih sudskih troškova", navodi 14. rujna Sektor za usluge privatnim korisnicima Hrvatskog Telekoma u odgovoru Eriki Baranović Popović, vezano za telefonsku liniju koju je koristila njena majka Licia.

Ona je, naime, preminula 4. lipnja i sve što njena kći od tada želi jest – isključenje usluga. No, čini joj se da je operater pokušao "loviti u mutnom i naplaćivati u cijelosti izmišljene račune", što smatra "nedopustivim".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Troškovi

Kako je došlo do zbrke? Koliko smo doznali iz opširne komunikacije kćeri pokojnice i T-Coma (koja nam je dostavljena), ona je još u prosincu prošle godine zatražila da se linija koju je koristila njena majka privremeno isključi na tri mjeseca. Žena je, naime, preživjela moždani udar i završila u bolnici. Po isteku tri mjeseca, Baranović Popović zatražila je da se to isključenje produži još tri mjeseca, koliko maksimalno dopušta operater – do 30. lipnja.

Početkom tog mjeseca, 4. lipnja, Licia Baranović je preminula, a njezina kći, nakon što je istekao rok privremenog isključenja, 3. srpnja šalje T-Comu mail s iste adrese s koje je uputila prvi mail u kojem je tražila privremeno isključenje, a koji je uključivao presliku osobne iskaznice njene majke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Želimo Vas obavijestiti kako zahtjev za trajnim isključenjem priključka treba podnijeti ovlaštena odgovorna osoba koja preuzima nastale troškove ili nasljednik preminule", odgovara T-com dan kasnije, što izaziva nevjericu kod Baranović Popović.

"Radi se o mojoj majci, što sam već kod prvog tromjesečnog privremenog isključivanja navela, kao i činjenicu da je majka u godinama i teško bolesna. Kakve bi to troškove mogla pokojna Licia Baranović imati kad je priključak isključen šest mjeseci, a svi prethodni računi uredno su plaćeni!?", odgovara im ona, ali ne dobiva povratnu informaciju.

Evidentiran zahtjev za ponovnim uključenjem Halo usluge

U rujnu dobiva račun za srpanj i opomenu, pa im ponovo piše s porukom – prestanite s tim, ona je preminula.

T-Com joj odgovara da su ispitali stvar i utvrdili da je "evidentiran zahtjev za ponovnim uključenjem Halo usluge, nakon privremenog isključenja na zahtjev korisnika, s datumom 20. srpnja 2012". Stoga su joj naplatili naknadu za ponovno uključenje i mjesečnu naknadu za aktivne pakete i opcije sukladno danima korištenja, što je ukupno više od 270 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S druge strane, "uvidom u bazu podataka nije evidentiran zahtjev za trajnim isključenjem linije te je ista aktivna", napomenuli su joj i pozvali je u T-Com centar da ugasi liniju.

'Ne pada mi na pamet platiti njihove izmišljene račune'

"Čini se da niste ni pogledali proslijeđene Vam mailove vezane za odjavu predmetnog priključka, u njima jasno piše da je gđa Baranović PREMINULA 4. lipnja 2012., a Vi besramno navodite da imate zahtjev za ponovno uključenje od 20. srpnja 2012. godine?! Tvrdite da Vam je moja preminula majka s drugoga svijeta poslala zahtjev? Nakon ovako beskrupulozne, uvredljive i za mene osobito bolne tvrdnje, sva moja komunikacija s Vama se prekida. S priključkom i računima činite što god želite, najbolje da ih pošaljete na drugi svijet, upravo tamo odakle ste navodno primili zahtjev za ponovno uključenje", navodi ona u odgovoru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Međutim, telefonski operater očigledno ne priznaje formu u kojoj je Baranović Popović zatražila ukidanje linije.

"Ne pada mi na pamet platiti njihovu samovolju i izmišljene račune, niti osobno ići u poslovnicu T-Coma odjaviti liniju kako danas traže, a do sada nisu", navodi Baranović Popović, inače predsjednica šibenske udruge za zaštitu potrošača Plavi val.

Upit o ovom slučaju uputili smo i odnosima s javnošću Hrvatskog telekoma, kako bi utvrdili zbog čega kćeri preminule korisnice nisu pravovremeno i dovoljno detaljno odgovorili na koji način da iskluči liniju, ali i hoće li ona biti dužna plaćati račune koje njena majka očigledno nije napravila.

Problem je bio – u smrtnom listu

Nakon našeg poziva PR službi T-coma, Erika Baranović Popović zaprimila je poziv od telefonskog operatera i obećano joj je da će u ponedjeljak njen problem biti riješen, a dugovi anulirani.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Raskid pretplatničkog ugovora, u slučaju smrti korisnika, moguće je napraviti bez dodatnih troškova "uz predočenje kopije Rješenja o ostavinskoj raspravi ili kopije smrtnog lista i osobne iskaznice nasljednika ili člana obiteljskog domaćinstva", navode oni. Također, sukladno Općim uvjetima, na zahtjev nasljednika ili članova obiteljskog domaćinstva, moguće je izvršiti izmjenu naziva u naslovu Pretplatnika i prijenos pretplatničkog ugovora.

"U konkretnom slučaju, prilikom kontaktiranja s gđom Baranović Popović, navedeno je što je od dokumentacije potrebno kako bi se izvršio raskid pretplatničkog ugovora. Nažalost, telefonski priključak ostao je aktivan obzirom da HT nije zaprimio potrebnu dokumentaciju na osnovi koje bi se napravio raskid. Slijedom Vašeg upita, naši su djelatnici dodatno kontaktirali gđu Baranović Popović s pojašnjenjem što je potrebno napraviti kako bi se raskinuo pretplatnički odnos te je dogovoren ponovni kontakt početkom sljedećeg tjedna. HT će po zaprimanju dokumentacije poduzeti potrebne korake kako bi se izvršio raskid i otpisali računi izdani nakon smrti korisnice", navode u svom odgovoru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

PR nas, naime, uvjerava da je Baranović Popović 9. srpnja zaprimila njihov mail u kojemu se spominje predočenje smrtnog lista, što ova opovrgava. No, iz HT-a na nisu mogli predočiti samu prepisku zbog zaštite osobnih podataka korisnice.

gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo