Obijesnom vožnjom smatra se ona s više od 1,5 promila alkohola u krvi, vožnja u zabranjenom smjeru, vožnja brzinom većom od 50 kilometara na sat u naselju te ona koja dovodi u opasnost život ili tijelo ljudi. Kazna za obijensu vožnju je do tri godine zatvora.
Ubojice za volanom prolaze gotovo nekažnjeno
Može se tek zamisliti kako je obiteljima žrtava obijesnih i pijanih vozača. Najviše ih, kažu, boli to što ubojice za volanom prolaze nekažnjeno.
Miljenko Smiljanić otac poginulog Siniše koji je 2012. stradao u prometnoj nesreći u Novom Zagrebu, već tri i pol godine drži upaljenu svijeću kraj sinovljeve slike. Na njega je automobilom naletio pijani vozač koji je prethodno prošao kroz crveno na semaforu. Sinišini roditelji pravnu zadovoljštinu nisu dobili.
"Ostao sam bez sina, no to nije sve. Doživio sam i najveću, poniženje. Mi smo poniženi od institucija, od pravosuđa, državnog odvjetništva", kaže Miljenko Smiljanić.
Ubojica odležao 11 mjeseci, ni dozvola mu nije oduzeta
Ubojica njegovog sina odležao je 11 mjeseci u zatvoru, a bez vozačke dozvole nije ostao iako u dosjeu ima čak 35 prometnih prekršaja.
"Prekršaj je bio od mjesec dana prije, koji se vukao po sudu. Da je taj predmet bio riješen dva mjeseca prije, da je Mačešiću bila oduzeta vozačka dozvola, moj bi sin danas bio živ", kaže Miljenko koji pravdu za poginulog sina traži na Europskom sudu za ljudska prava u Strasbourgu.
"U ovoj državi, ako imaš novce i ako si društveno jak, onda si i podučen i ne možeš izgubiti vozačku", kaže Miljenko.
Hrvatska u rangu Rumunjske i Bugarske
Jedna slična vožnja prošlog je tjedna odnijela dva života na Kvaternikovom trgu u Zagrebu. Vozač je u pritvoru i čeka suđenje. Par dana kasnije, u subotu ujutro, pijani je vozač 'pokosio' stupiće u Ilici i zamalo ubio pješake. Prisebni otac u zadnji je čas izmaknuo kolica s dvomjesečnom bebom ispred vozila s pijanim vozačem koji je ubrzo pušten kući bez vozačke i 18.000 kuna.
"Pravosuđe je rak rana našeg prometa i to upravo pokazuje takvu ocjenu. Sama činjenica da nitko nije završio u zatvoru zbog obijesne vožnje, pokazuje da nešto treba mijenjati", smatra Željko Marušić, stručnjak za prometnu sigurnost.
Inače, Hrvatska je pri samom europskom dnu što se tiče sigurnosti na cestama. Gore je jedino u Rumunjskoj i Bugarskoj.