ŽESTOKA REAKCIJA HDS-A / 'Lighthouse' postaje skandal: hrvatska predstavnica na Eurosongu razbjesnila domaće skladatelje

Posebno problematičnim drže način na koji je došlo do odabira "Lighthousea", odnosno to što je pjesma izabrana "odlukom strane korporacije koja si je prisvojila pobjednicu natjecanja The Voice

14.3.2016.
16:41
VOYO logo

Hrvatsko društvo skladatelja (HDS) razočarano je načinom izbora pjesme koja će Hrvatsku predstavljati na 61. Eurosongu te smatra kako se to nije smjelo dopustiti zato što Hrvatska ima uspješnu glazbenu industriju, iz razloga poslovne prirode te zbog očuvanja hrvatskoga identiteta.

"Neugodno nas je iznenadila i razočarala informacija o presedanu koji je učinila Hrvatska radio televizija. Nakon 60 godina, Hrvatska se na Eurosongu neće natjecati hrvatskom pjesmom, već pjesmom stranih autora", ističe HDS u priopćenju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kao jedan od razloga zbog kojih bi se Hrvatska na Eurosongu trebala natjecati s domaćom pjesmom HDS navodi očuvanje nacionalnog identiteta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Hrvatska je skupo platila svoju državnost i nacionalnu opstojnost. Danas se ona, na sreću, ne čuva puškom, nego njegovanjem hrvatskog jezika, glazbenih i ostalih kulturnih izričaja, te angažiranjem nacionalnih resursa i ljudi koji u Hrvatskoj žive i rade. Tko to ignorira, prodaje u bescjenje dio hrvatskog identiteta. Svijest o tome trebala bi postojati kod hrvatskih građana, a posebno među djelatnicima institucija kakva je Hrvatska radio televizija", ističu iz HDS-a.

Podsjećaju i da Hrvatska ima glazbenu industriju, uspješnu u zemlji i u inozemstvu te da u Hrvatskoj postoji niz aktivnih skladatelja od kojih je "jedan svojedobno napisao pobjedničku pjesmu Eurosonga, a njih nekoliko je stvorilo pjesme koje su se u proteklih dvadesetak godina plasirale među prvih pet".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Način odabira pjesme kojom će se Hrvatska ove godine predstaviti na Eurosongu HDS uspoređuje sa situacijom koja bi nastala kad bi francuska javna televizija na međunarodno kulinarsko natjecanje poslala talijanski ili njemački specijalitet.

"To može biti odlično jelo, ali to sigurno nije način promocije vlastitih nacionalnih resursa, talenata i tradicije", smatra HDS.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Posebno problematičnim drže način na koji je došlo do odabira "Lighthousea", odnosno to što je pjesma izabrana "odlukom strane korporacije koja si je prisvojila pobjednicu natjecanja The Voice (na što možda i ima pravo), ali kojoj su usput prepuštena upravljačka prava nad repertoarom koji će pobjednica izvoditi na Eurosongu, što predstavlja neprimjerenu privatizaciju resursa HRT-a".

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo