Čelni ljudi osječkog HEP Plina potvrđuju da se osjeća da su vremena sve teža. Kažu da priljev novih potrošača nije razmjeran broju kilometara novoizgrađene mreže. A i troši se sve manje.
Računi se plaćaju, ali...
"Naročito se to, nažalost, osjeti u segmentu industrijskih potrošača", kaže za Glas SlavonijeTonković, direktor Sektora za pogon i održavanje. Uostalom, dok su kućanstva uredni platiše, upravo je industrija predmetom potraživanja većih iznosa te čest sudionik predstečajnih i stečajnih procesa.
Ali s kućanstvima je drugi problem. I dalje se, naime, otkrivaju potrošači koji su dali napraviti preinake na plinskim brojilima kako bi prikrili stvarnu potrošnju.
"Kada takve otkrijemo, ne preostaje nam ništa drugo nego ih sudski procesuirati. No, kod potrošača koji nam se dobrovoljno jave, a i to je sve češće, spremni smo se dogovoriti za model otplate utvrđenog dugovanja", kaže Tonković.
Lažiranje se lako otkrije
Prošle je godine intervencijom na određenom dijelu brojila utvrđeno da se lažirala potrošnja plina. Tijekom redovitih servisa, koje obavljaju HEP-ovi djelatnici, takva se brojila lako otkrivaju.
"Sve je to opasna igra, u kojoj će svaki počinitelj biti otkriven i sankcioniran", upozorava Tonković.