Dok domaći odlaze trbuhom za kruhom, naše kamione i autobuse uskoro bi mogli voziti vozači iz istočne Europe. piše Dnevnik.hr. Vlada je propisala kvotu za 300 stranih vozača.
'To su vatrogasne mjere, smatramo da to nije najbolje rješenje. Imamo mogućnosti i možemo obrazovati ljude i od njih napraviti vozače'', rekao je Miljenko Gočin iz sindikata vozača.
Iako se ovom mjerom otvara tržište u udruzi cestovnih prijevoznika su skeptični. Birokracija je ta, koja će kažu, sve zaustaviti. ''Dozvola se izdaje na ime vozača. Sama provjera u MUP-u traje minimalno 60 dana. Čovjek iz područja Srbije ili Bosne za 60 dana nađe drugi posao'', rekao je Dragutin Kranjčec.
U Sloveniji primjerice, sve se riješi unutar tjedan dana. S pravom se pitaju domaći prijevoznici, gdje kod nas zapinje. I ostale stvari su kažu, kod susjeda puno jednostavnije, ali ne samo to.
Više ulagati u domaće
''Puno je jeftinije registrirati kamion kod njih, kod nas je to sve skuplje, država ih je zaštitila. Imaju za vozače puno, puno veću minimalnu plaću nego mi, lakše je radit kad je čovjek zadovoljan'', rekao je Ante Tešija, profesionalni vozač.
I sami vlasnici kamiona ideju o strancima ne podržavaju. Damir koji je vlasnik čak 10 kamiona smatra da trebamo više uložiti u domaće vozače.
''Mislim da ćemo mi tu nešto prividno riješiti, ali mislim da je pravo rješenje da naše vozače adekvatno platimo i nagradimo i da oni ostanu tu'', rekao je autoprijevoznik Damir Obujadin.
Siniša Švarc je pak jedan od vozača. O odlasku, kaže, ni ne pomišlja.
''Mislim da ljudi previše gledaju bruto plaću koja se tamo dobiva, a kad shvate koje imaju troškove i koja je njihova neto plaća, mislim da se pokaže drugačije. Tek tada shvate kad uđu u to, da nije toliko bajno'', kazao je Siniša.
Bajna nije ni brojka, od oko 1000 vozača koji u posljednjih nekoliko godina, voze, ali za strane vlasnike.