'Pitaš čovjeka što je njemu bitno, on te pljune u oko'

Nakon nedavne odluke Net.

10.11.2013.
13:33
VOYO logo

Na pitanju treba li ukinuti ili dozvoliti komentare sudaraju se dva suprotstavljena stava, svaki sa svojim argumentima. Stručnjak za nove medije s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu Domagoj Bebić za Novi list objašnjava da je na početku 'internetske ere' postojalo uvjerenje da će komentari pridonositi kvaliteti članaka, no da danas neki smatraju da se to nije dogodilo. Posljedica je odustajanje mnogih svjetskih medijskih kuća od dozvoljenog komentiranja tekstova. Jedna od takvih u posljednje vrijeme je i veliki Huffington Post.

Navodi i da Hrvatska ima dvije ravnopravne uređivačke politike prema komentarima, no pritom valja uzeti u obzir i to da politika uklanjanja komentara nije nužno komercijalna, dok politika koja komentare omogućuje pod egidom 'slobode za...' koincidira s komercijalnošću.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Komentari su bili ispod svake komunikacijske razine'

Da to nije mit, potvrđuje savjetnik za online komunikaciju Nebojša Grbačić. "Komentari na portalima povećavaju čitanost. Ljudi se vraćaju čitati komentare, dulje se zadržavaju na stranici i veća je mogućnost da ćete im uvaliti reklamu na koju će oni kliknuti", kaže Grbačić.

"Pitaš čovjeka što je njemu bitno, on te pljune u oko. Osobno sam u karijeri bannao desetke stotina budala po raznim portalima. Ne jer su oni bili više lijevo ili više desno od mene i mojih stavova, nego zato što su njihovi komentari bili ispod svake komunikacijske razine. Komentare treba ukinuti, makar i na vlastitu financijsku štetu. Ili razviti sustav pre-moderacije s dovoljnim ljudstvom koje bi ih filtriralo. Ali to je izuzetno sklizak i skup teren", dodao je još Grbačić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cijeli članak pročitajte OVDJE. Nešto vas je oduševilo, naljutilo, rastužilo ili potaknulo da potražite dodatne informacije? Za slanje konstruktivnih, smislenih komentara uveli smo posebnu adresu komentari@portal.net.hr kako bismo i dalje saznali što mislite o temama o kojima pišemo.

Namjera nam je redovito objavljivati komentare čitatelja za koje procijenimo da su konstruktivni te da iz njih svi zajedno možemo nešto naučiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pišite nam.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo