IZBORI ZA PREDSJEDNIKA /

Kome kandidati polažu račune? Gotovo 60 posto troškova kampanje plaćeno iz (zasad) nepoznatih izvora

Image
Foto: RTL / PIXSELL

Donatori Grabar-Kitarović su najbrojniji, Milanovićevi najizdašniji, a najveću razliku donacija i troškova ima Škoro

17.12.2019.
11:50
RTL / PIXSELL
VOYO logo

Od ukupno 6,7 milijuna kuna uloženih u predsjedničku kampanju, samo je 2,8 milijuna pokriveno donacijama, a u preliminarnim izvješćima još nema prijavljenih vlastitih sredstava niti donacija stranaka prema njihovim kandidatima i kandidatkinjama, upozorio je Gong.

Donatori Kolinde Grabar-Kitarović su najbrojniji, oni Zorana Milanovića najizdašniji, a najizdašniji donator do sad je portal Index.hr koji je Dariu Juričanu donirao maksimalnih 200.000 kuna svojeg oglasnog prostora. Osim izdašnim popustima, mediji se do sada nisu uključivali u političke kampanje i kao službeni donatori, primijetio je Gong.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kao i da najveću razliku donacija i troškova ima Miroslav Škoro, 1,9 milijuna kuna, koji je taj minus prema vlastitim izjavama pokrio iz vlastitih sredstava, mada u izvještaju još to ne navodi. Razliku troškova i donacija od 1,2 milijuna kuna u kampanji aktualne predsjednice, smatraju, najvjerojatnije je pokrio HDZ, no za tu potvrdu treba pričekati finalno izvješće nakon izbora.

Gong podsjeća da prema novom Zakonu o financiranju političke promidžbe stranke nemaju limite za transfere prema kandidatima i kandidatkinjama niti moraju prikazati izvore svojih financija. Ako je stranka, primjerice, uzela kredit za financiranje kampanje kandidata, to ćemo doznati tek u godišnjim izvješćima stranaka.

S obzirom na to da vlastita sredstva još nije prijavio nijedan kandidat ili kandidatkinja, trenutno 57 posto u predsjedničku kampanju uloženog novca dolazi iz nepoznatih izvora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Jasno je da je novim Pravilnikom napravljen korak naprijed prema cjelovitijoj slici izbornih kampanja na društvenim mrežama, ali i dalje ima velikog prostora za napredak. Samo je pet kandidata i kandidatkinja uopće prikazalo troškove oglašavanja na društvenim mrežama. Iako su u Facebookovoj Galeriji oglasa vidljivi politički oglasi Grabar-Kitarović i Škore, na primjer, tih troškova nema u predanim preliminarnim izvještajima'', napominje Gong.

Dodatno, ''iako je u novom obrascu izvješća o troškovima izborne promidžbe predviđeno polje za 'Naziv društvene mreže' i sve se mreže moglo navesti odvojeno, većina je kandidata i kandidatkinja mreže bilježila zbirno tako da još nije moguće ustanoviti koliko je novca zasad otišlo kojoj kompaniji i te podatke nije moguće usporediti s podacima objavljenim od strane samih društvenih mreža'', upozoravaju iz Gonga nakon pregledavanja preliminarnih financijskih izvještaja o donatorima, troškovima i medijskim popustima u predsjedničkoj kampanji. 

Svi podaci iz preliminarnih financijskih izvještaja o donatorima, troškovima i medijskim popustima u predsjedničkoj kampanji dostupni su u Gongovoj pretraživoj bazi podataka, kao i interaktivna vizualizacija preliminarnih izvještaja. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo