Nešto više od 24 sata ostalo je kandidatima iz prvog kruga predsjedničkih izbora da DIP-u pokažu koliko i kako su trošili u kampanji.
"To je financijski izvještaj o financiranju izborne promidžbe koji se sastoji od tri dijela: to je izvješće o primljenim donacijama, drugo je izvješće o troškovima izborne promidžbe i izvješće o medijskom oglašavanju, odnosno o cijeni medijskog oglašavanja i popustu koji su kandidati dobili", izjavio je Slaven Hojski, glasnogovornik DIP-a.
Dvoje kandidata to su napravili i prije isteka roka. Kandidatkinja Radničke fronte Katarina Peović potrošila je točno 104.681 kunu.
"Najviše smo trošili na internet, trošili smo na radijske reklame, nešto manje na troškove puta. Moram reći da je to najveći iznos koji smo mi ikad potrošili u izbornoj kampanji, ali to je, zapravo, vjerujem zanemarivo prema ovim najvećim strankama", kazala je Katarina Peović, bivša predsjednička kandidatkinja.
Iako je bila daleko od drugog kruga, Peović kaže da se ulaganje u promidžbu isplatilo jer se broj članova Radničke fronte nakon izbora povećava.
VEZANE VIJESTI:
- DIP: Dva biračka odbora su pogrešno upisala glasove - Milanoviću dali više, Grabar Kitarović manje
- Milanović dobio konačne rezultate: 'Povjerenje u izborni proces mora biti bistro kao gorski potok'
Mislav Kolakušić u svom izvješću DIP-u naveo troškove vođenja obveznog bankovnog računa kampanje. Prijavio je 24 kune za otvaranje računa.
Toliko će prijaviti i kandidat s najmanje osvojenih glasova u prvom krugu Nedjeljko Babić. Skromnu kampanju imao je i Anto Đapić koji je potrošio između pet i šest tisuća kuna.
Ostali kandidati svoje troškove još zbrajaju i popisuju, ali svi, redom, uvjeravaju da će sutra do ponoći svoje točne izvještaje predati. Ako to ne naprave, čeka ih kazna od dvije do dvadeset tisuća kuna. A DIP će ih provjeravati.
"Mi ćemo utvrditi ili analizom poslovnih knjiga ili izravnim nadzorom što nam ovaj novi zakon daje pravo i što smo koristili na europskim izborima, znači da idemo baš u sjedište subjekta i osim onog što vidimo u našem informacijskom sustavu i na licu mjesta pogledamo sve njihove knjige i papire", komentirao je Slaven Hojski, glasnogovornik DIP-a.
Kandidati koji su se plasirali u drugi krug svoje troškove moraju prijaviti do 4. veljače. Pravo za naknadu troškova izborne promidžbe u prvom krugu ostvarili su kandidati koji su dobili više od 10 posto glasova Zoran Milanović, milijun kuna, Kolinda Grabar-Kitarović, oko 960 tisuća kuna i Miroslav Škoro 820 tisuća kuna.